ראש חטיבת מבצעים חדש: תת-אלוף ירון פינקלמן

תת-אלוף ירון פינקלמן מחליף את תת-אלוף יניב עשור אשר כיהן כראש חטיבת המבצעים כשלוש שנים

ראש חטיבת מבצעים חדש: תת-אלוף ירון פינקלמן

דובר צה"ל

תת-אלוף ירון פינקלמן נכנס לתפקיד ראש חטיבת המבצעים. טקס החילופים נערך במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות נגיף הקורונה במחנה רבין "הקריה", בראשות ראש אגף המבצעים. תת-אלוף ירון פינקלמן מחליף את תת-אלוף יניב עשור אשר כיהן כראש חטיבת המבצעים כשלוש שנים. תת-אלוף יניב עשור יועלה לדרגת אלוף וימונה לראש אגף כוח האדם.
 
מדברי ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה: ״חטיבת המבצעים היא הלב הפועם של צה"ל. לב שאחראי לדחוף, להזרים, לחלק מאמצים ולחוש את הצרכים בשטח. לשאול שאלות, לעורר מחשבה תמיד וגם להטיל ספק. בשנתיים וחצי האחרונות, עשור, היית אחראי על הלב הזה. תקופתך כראש חטיבת המבצעים התאפיינה בפעילות רבה ומגוונת, עמוסת אתגרים, בכל החזיתות, בזירות לחימה רחוקות וקרובות, במאות מבצעים, גלויים וסמויים. בהתמודדות המאתגרת בחזית חדשה ויוצאת דופן, חזית הלחימה בנגיף הקורונה.

"ירון, אתה מקבל היום את הפיקוד על חטיבת המבצעים ומתחיל פרק, שמניסיוני האישי, הוא 'חווית חיים'. מהיום הלב של צה"ל בידיים שלך. יצחק רבין ז"ל, המפקד הראשון של מחלקת המבצעים , אז זו הייתה רק מחלקה, אמר ש'מטרת צבא ההגנה לישראל היא להרתיע או אם ההרתעה נכשלת - להכריע'. שנדע להרתיע ובהגיע רגע האמת להכריע ולהביא את צה"ל לניצחון״.
 
מדברי ראש חטיבת המבצעים היוצא, תת-אלוף יניב עשור: ״המסע והמשא בחטיבת המבצעים חייבו אותי לקום ולעזוב את הפיקוד בשדה המוכר והידוע, את מרחב הנוחות וללכת אל מרחב עמוס במורכבויות ומתחים המחייבים ניהול שקול ונבון. להיות בתנועה מתמדת, תנועה המייצרת חיכוך עם המציאות התובעת למידה, התאמה והשתנות. על אף שהעשייה הייתה קשה ותובענית, היא מילאה אותי בתחושה שאני חלק ממעשה גדול, שותף לכתיבתו של פרק נוסף בהבטחת ביטחונה של מדינת ישראל״.
 
מדברי ראש חטיבת המבצעים הנכנס, תת-אלוף ירון פינקלמן: ״עשור, אנו מכירים שנים רבות. תמיד ראיתי בך קצין ומפקד מיוחד, מוביל ומקצועי, איש חשיבה ומעש. מודה לך על תהליך הלמידה, חניכה והעברת פיקוד איכותי ופורה. מאחל לך הצלחה בתפקידך הבא כראש אגף כוח האדם. מי כמוך - איש של אנשים, להנהיג אותנו בתחום חשוב זה. פקודיי אנשי חטיבת המבצעים, בחזון צה"ל נקבע 'אנו, שומרי החומות, המופקדים על קיומה של מדינת ישראל – זו שליחותינו, ונבצעה בחוכמה, ובנחישות ובצניעות', אני מאמין בעוצמה האנושית האדירה המצויה כאן. נפעל במקצועיות, בדיוק, באיכות ובנחישות באשר המבחן הוא האפקטיביות המבצעית המובילה ל'ניצחון'״.

אולי יעניין אותך גם