אפקט הקורונה: הסטארט-אפים מצליחים להתחרות בחברות הגדולות

כך על פי הנסיך ההולנדי קונסטנטין, מנהל תחום החדשנות של המדינה, ששוחח עם המנכ״ל האגדי לשעבר של סיסקו, ג׳ון צ׳יימברס, במסגרת ועידת החדשנות של פסטיבל DLD Live Tel Aviv של סייברטק וישראל דיפנס

צילום מסך מתוך השיחה. בצד שמאל למעלה: הנסיך קונסטנטין

״בהתחלה, חששנו מכך שיהיה מחסור בהשקעות, אך מספר מפתיע של חברות לא רק שורדות את משבר הקורונה אלא אף משגשגות, למשל כאלו העוסקות במשלוחים שונים ובלמידה מרחוק. חברות הסטראט-אפ הגמישות סובלות פחות מאשר החברות הגדולות והמסורבלות יותר, ומצליחות להתחרות בהן״.

את הדברים הללו אמר קונסטנטין, נסיך אוראנייה-נסאו, שבנוסף להשתייכותו לבית המלוכה ההולנדי מכהן כשליח המיוחד של TechLeap.nl, המאיץ של האקוסיסטמה הטכנולוגית במדינה, ומנהל את תחום החדשנות. הוא שוחח עם ג׳ון צ׳יימברס, המנכ״ל האגדי לשעבר של סיסקו, ויו״ר ומייסד JC2 Ventures המסייעת לקידום חברות סטארט-אפ, על אתגרים והזדמנויות עבור חברות סטארט-אפ בתקופות משבר בכלל ומשבר הקורונה בפרט. השיחה התקיימה במסגרת ועידת העסקים והטכנולוגיה המקוונת שמתרחשת בימים אלה כחלק מפסטיבל החדשנות העולמי DLD Tel Aviv Live. הפסטיבל, בראשות היזם העולמי ד״ר יוסי ורדי, מאורגן על ידי סייברטק ו-Hubert Burda Media.   

צ׳יימברס סיפר שזהו המשבר הכלכלי השישי המרכזי שהוא חווה במהלך הקריירה הענפה שלו, וציין כי הצעד הראשון בהתמודדות הנו ״להתמודד עם המצב הקיים, לא עם המצב שהייתם רוצים שיתקיים״. הוא מנה מספר צעדים שיש לנקוט בהם כדי לצלוח כל משבר, הכוללים בראש ובראשונה מציאת דרך לשרוד, ואז דגש על לקוחות, דגש על עובדי החברה, ופעולות אקטיבית להתמודדות. ״18 חברות הסטארט-אפ שאני מלווה כעת כבר השלימו את שני הצעדים הראשונים בחודשים מרץ-אפריל, והם מתקדמים בבטחה״, אמר.

עוד שוחחו השניים על חשיבות הגיוון במקום העבודה. הנסיך אמר כי לצערו, תעשיית הטכנולוגיה ההולנדית עודנה נשלטת ברובה על ידי גברים לבנים, וכי יש לשים דגש על שינוי בתחום הזה. צ׳יימברס ידוע בכך שהוא מעודד גיוון בחברות שהוא מנהל ומלווה, מתוך אמונה שהדבר משפיע באופן חיובי על התרבות הארגונית.

השניים גילו אופטימיות לגבי העתיד. הנסיך קונסטנטין אמר כי הוא סבור שהאתגר הגדול ביותר לאחר מגפת הקורונה יהיה המשך המימון בחברות הסטארט-אפ, וציין את חשיבות ההשקעה של המדינה. גם צ׳יימברס שוחח על חשיבות מעורבות המדינה ונתן לדוגמא את צרפת תחת עמנואל מקרון, שמשקיעה רבות במגזר הפרטי ומפתחת אותו, ובכך הופכת אותו לאטרקטיבי גם עבור משקיעים זרים.

מחר (חמישי) יתקיים היום האחרון של פסטיבל ה-DLD, החוגג את רוח החדשנות הישראלית ואת תרומתה העולמית, ופתוח לצפייה מכל העולם.

למידע נוסף אודות DLD Live Tel Aviv, להרשמה ולצפייה: https://www.dldlivetlv.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית