הוכתר המנצח הגדול של תחרות פרסי האקוסיסטם של אינוויז׳ן

בטקס מקוון שנערך מתל אביב כחלק מכנס ה-DLD Live Tel Aviv, ביוזמת סייברטק וישראל דיפנס, גבר ה-Helsinki Business Club על למעלה מ-50 מועמדים מרחבי העולם. הלסינקי נחשבת לאחד ממוקדי החדשנות הגלובליים המובילים כיום

עשר האקוסיסטמות שהעפילו לגמר השתתפו בשידור החי, כל אחת ממדינתה

ה-Helsinki Business Club נבחר כמנצח הגדול של תחרות פרסי האקוסיסטם של אינוויז׳ן, שהתקיימה היום (ג׳) לראשונה מתל אביב כחלק כחלק מכנס ההייטק המוביל לחדשנות דיגיטלית, DLD Live Tel Aviv. בשל מגפת הקורונה, הועבר הטקס – והכנס כולו – בשידור חי באופן מקוון באמצעות הזום, מה שלא פגם בהתלהבות ובשמחת הזוכה, ושאר הארגונים שהעפילו לשלב הגמר המכובד.

התחרות נועדה להציג ולחלוק כבוד מציגים לטכנולוגיות חדשניות, שנוצרו על ידי אקוסיסטמות מקומיות ויושמו באופן בינלאומי. 54 אקוסיסטמות שונות מ-43 מדינות הגישו מועמדות לפרס, מתוכן גבר ההלסינקי ביזנס האב על עוד תשעה מועמדים שהגיעו לגמר: ארגון Smart Health Amsterdam, מעבדות החדשנות של טולסה (אוקלהומה), אזור ציריך רבתי, האזור הכלכלי המיוחד של לודז׳, ה-Startup Terrace של ניו טאיפיי, Synerleap מוואסטראס (שבדיה), VLC Tech City של ולנסיה, מרכז החדשנות של זאגרב, ו-Camp C של חבל פלנדריה בבלגיה. תחומי העיסוק של האקוסיסטמות השונות מגוונים, וכוללים  יצירת רשת חדשנות מונעת בינה מלאכותית, הקמת האב בינלאומי של חברות סטארט-אפ, הדפסת בתים בטכנולוגיית תלת-מימד, יזמות קלינטק ועוד.

הלסינקי ביזנס האב זכה בזכות היותו אחד ממוקדי החדשנות הגלובליים המובילים. רשת הקשרים המקומיים בין מייסדים, משקיעים ומומחים בעיר נחשבת כגבוהה בעולם, וחברות סטארט-אפ זוכות להון-סיכון הגבוה ביותר לנפש באירופה. הלסינקי רבתי מציעה מיומנויות ויכולות טכנולוגיות מתקדמות, ומתבלטת במיוחד בתחום המחשוב הקוונטי עם מספר חברות מהחדשניות בנמצא, כגון IQM ו-Bluefors. כמו כן, התשתית המקומית הנה ידידותית במיוחד לחברות סטראט-אפ בשלבי ההקמה.

את העולים לגמר, וכמובן את הזוכה, בחר פאנל מומחים של 20 שופטים מרחבי העולם. ההחלטה התבססה על קריטריונים כגון השפעה, קיימות, יצירתיות, בינלאומיות, והאפשרות לבצע תרומה משמעותית לקהילה העולמית. בראש פאנל השופטים כיהן היזם הבינלאומי ד״ר יוסי ורדי, שהוא גם יושב ראש אירוע ה-DLD. אליו הצטרפו שגריר האיחוד האירופי לישראל, עמנואל ז׳ופרה, וכן עמיתים מארה״ב, אירופה, דרום אפריקה, טאיוואן, ואיחוד האמירויות.

כאמור, תחרות פרסי האקוסיסטם של אינוויז׳ן התקיימה כחלק מכנס ה-DLD Live Tel Aviv, ביוזמת סייברטק וישראל דיפנס. הכנס המקוון ממשיך מחר (ד׳) ומחרתיים (ה׳) עם מושבים מגוונים בנושאי חדשנות ישראלית ובינלאומית, וכן דגש על השינויים הטכנולוגיים – וההזדמנויות השונות לצמיחה ולהתפתחות – בעקבות מגפת הקורונה. ישתתפו בו דוברים מישראל מרחבי העולם, כגון כתב הניו יורק טיימס תומס פרידמן, ענק הפרסום מרטין סורל, היו״ר לשעבר של סיסקו ג׳ון צ׳יימברס, יו״ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ״ל רשות החדשנות אהרון אהרון, ועוד.  

למידע נוסף אודות DLD Live Tel Aviv:

 https://www.dldlivetlv.com

למידע נוסף אודות אינוויז׳ן: https://globalinnovision.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית