BIRD Aerosystems חושפת מערכת מעקב יבשתית וימית

לדברי החברה המערכת מקשרת בין יחידות אוויר, ים ויבשה לשליטה יעילה במשימות מעקב תוך ניהול כמויות נתונים גדולות

באדיבות BIRD Aerosystems

חברת בירד אירוסיסטמס הישראלית, מפתחת מערכות הגנת טילים מוטסות ופתרונות מעקב, מידע ותצפית מוטסים (ASIO), חשפה בשבוע שעבר את ASIO Holistic Solution, מערכת מקיפה המותאמת למשימות מעקב ימיות ויבשתיות. לדברי אנשי החברה, הפתרון המתקדם והרב-שכבתי, מספק גישה רב-ממדית למאבק באיומי אבטחה מגוונים בתחומי הים והיבשה. המערכת מנוהלת ממרכז פיקוד ושליטה מאוחד (C&C) המפעיל את מערכות ניתוח המודיעין המתקדמות של בירד ללא הפסקה.

המפעיל במרכז מקבל באופן אוטומטי הערכה מבוססת-סיכונים של כל יעד הפועל בגבולות המדינה ובסביבתה. לאחר הערכת היעדים, המפעיל מסמן את היעדים שבסיכון גבוה, ומערכת הפו"ש מתאימה למעשה את הפעולות הנדרשות באמצעות מגוון רחב של אמצעים יבשתיים ואוויריים המהווים חלק מכוח המשימה של ASIO, כולל מטוסי משימה מיוחדים, כטב"מים מתקדמים, כלי רכב קרקעיים וכלי שייט.

כל האמצעים של מערכת ASIO מצוידים במערכת ניהול המשימה המתקדמת של בירד (MSIS) המשמשת לשיתוף תמונת המודעות המצבית המאוחדת ולהבטחת תיאום יעיל בין האמצעים באמצעות קישוריות בזמן-אמת והחלפת נתונים מתמשכת. המערכת יכולה להיות מותאמת לדרישות הלקוח הספציפיות, ומספקת פתרון מכפיל כוח גמיש, וניתן להעבירה ולפרוס אותה בהדרגה או כפתרון מלא, כך על פי החברה.

רונן פקטור, מנכ"ל משותף ומייסד בירד, אמר כי "לאחר שנים של מחקר ופיתוח ובהתבסס על כוח המשימה ASIO המוכח מבצעית של בירד אירוסיסטמס, אנו שמחים להציג את מערכת ASIO Holistic Solution - פתרון ISR שלם המקשר בין יחידות מוטסות, ימיות ויבשתיות באמצעות מערכת ניהול המשימה המתקדם של בירד ושולט ביעילות על משימות מעקב.

"בעזרת מערכת ASIO Holistic Solution, האמצעים המתאימים מסופקים עם תכנית משימה שנוצרה באופן אוטומטי, מתעדכנת ומותאמת לאמצעים, והצוות כולו חולק סקירה כללית על מודעות מצבית בזמן-אמת ומודיעין המוכן לפעולה." הפתרונות של חברת בירד משמשים כיום בין השאר את נאט"ו, האו"ם, ממשלת ארה"ב ויצרניות מטוסים גדולות כמו איירבוס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית