ארה"ב ואירופה רוצות גישה לתכנים מוצפנים 

משרד המשפטים האמריקני והאיחוד האירופאי דוחפים לביטול ההצפנות בפועל בשירותי מסרים מיידים לטובת ביטחון פנים ופתרון פשעים

bigstock

"אנו, החתומים מטה, תומכים בהצפנה חזקה, אשר ממלאת תפקיד מכריע בהגנה על נתונים אישיים, פרטיות, קניין רוחני, סודות מסחריים ואבטחת סייבר. זה משרת גם מטרה חיונית במדינות דכאניות להגן על עיתונאים, מגיני זכויות אדם ואנשים פגיעים אחרים, כאמור בהחלטה של ​​מועצת זכויות האדם של האו"ם בשנת 2017 . הצפנה היא עוגן קיומי של אמון בעולם הדיגיטלי ואיננו תומכים בגישות נגדיות ומסוכנות שיחלישו באופן מהותי או יגבילו את מערכות האבטחה", כותבים בפרסום של משרד המשפטים האמריקני.

"עם זאת, יישומים מסוימים של טכנולוגיית ההצפנה מציבים אתגרים משמעותיים לביטחון הציבור, כולל לחברים פגיעים מאוד בחברותינו כמו ילדים מנוצלים מינית. אנו קוראים לתעשייה לטפל בדאגותינו הרציניות כאשר הצפנה מוחלת באופן המונע לחלוטין כל גישה חוקית לתוכן. אנו קוראים לחברות טכנולוגיה לעבוד עם ממשלות." 

הצעדים הנדרשים לפי הפרסום כוללים הטמעה של בטיחות הציבור בתכנון מערכות, ובכך לאפשר לחברות לפעול נגד תוכן ופעילות בלתי חוקיים ביעילות ולהקל על חקירה והעמדה לדין של עבירות נגד פגיעים; לאפשר גישה לאכיפת החוק לתכנים במתכונת קריאה שימושית תחת אישור כדין, במידה והיא הכרחית ומידתית, וכפופה לאמצעי הגנה ופיקוח חזקים; התייעצויות עם ממשלות ובעלי עניין אחרים בכדי להקל על הגישה המשפטית באופן מהותי ומשפיעה על החלטות העיצוב.

במילים אחרות, ממשלת ארה"ב באופן רשמי רוצה גישה לתכנים מוצפנים ולעיצוב מערכות מחשוב מוצפנות. וזו לא רק ארה"ב. גם באירופה יש מי שרוצה לקדם חקיקה שתאפשר גישה לתכנים מוצפנים. הסימנים הציבוריים של השינוי הזה באיחוד האירופי - שעד כה תומך במידה רבה בטכנולוגיות שמגנות על פרטיות כמו הצפנה מקצה לקצה - התחילו ביוני האחרון בנאומה של אילבה ג'והנסון, נציבת האיחוד האירופי לענייני פנים. כך לפי פרסום של eff.org

בנאום שנערך בסמינר מקוון בנושא "מניעה והתמודדות עם התעללות מינית בילדים [ו] ניצול", ג'והנסון קראה ל"פתרון טכני "למה שהיא תיארה כ"בעיית ההצפנה" והודיעה כי משרדה יזם "קבוצה מיוחדת של מומחים מהאקדמיה, השלטון, החברה האזרחית והעסקים למצוא דרכים לאיתור ודיווח על חומרים התעללות מינית מוצפנים בילדים."

אף שזה ידרוש דחיפה פוליטית מתואמת, המעצמות של האיחוד האירופי מתכוננות לקרב כזה. בסוף ספטמבר פרסם אתר Statewatch הערה, שמופצת כעת על ידי נשיאות גרמניה באיחוד האירופי, המכונה "ביטחון באמצעות הצפנה ואבטחה למרות הצפנה", ומעודדת את המדינות החברות באיחוד האירופי להסכים לעמדת האיחוד האירופי החדשה בנושא הצפנה בשבועות האחרונים של 2020. 

בעודו מודה כי "היחלשות ההצפנה בכל דרך שהיא (כולל דלתות אחוריות) אינה אפשרות רצויה", ציטט נשיא הנשיאות גם בחיוב מאמר של המתאם למלחמה בטרור של האיחוד האירופי ממאי , הקורא למה שהוא מכנה "דלת כניסה" - "מסגרת חוקית שתאפשר גישה חוקית לנתונים מוצפנים לאכיפת החוק מבלי להכתיב פתרונות טכניים לספקים ולחברות טכנולוגיה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית