עוד סנקציות על איראן 

משרד האוצר האמריקני הכניס 18 בנקים איראנים לסנקציות. המטרה: הפעלת לחצים פיננסיים נוספים על איראן

State Department Photo by Ron Przysucha/ Public Domain

ארה"ב הטילה סדרת סנקציות חדשות על איראן, בעיקר בתחום התעשיות והפיננסים,. צעד שצפוי לנתק את טהרן מהמגזר הפיננסי הבינלאומי. "משרד הבקרה על נכסי חוץ (OFAC) סימן 18 בנקים גדולים באיראן. כחלק מפעולה זו, OFAC הכניס לסנקציות שישה-עשר בנקים איראנים בגין פעילותם במגזר הפיננסי של איראן ובנק אחד בגין היותו בבעלות או בשליטה של בנק איראני. בנוסף, הפעולה של היום כוללת ייעוד של בנק המזוהה עם הצבא האיראני", נכתב בסנקציות.

וושינגטון פוסט ורויטרס מדווחים כי הדבר נודע בתדרוך של מקור רפובליקני בקונגרס, שהדגיש כי וושינגטון מבקשת להפעיל לחץ כבר על איראן שבועות ספורים לפני הבחירות לנשיאות. ניצים בנושא איראן בממשל ומחוצה לו לוחצים על הנשיא טראמפ כבר זמן רב להטיל סנקציות כואבות על כל המגזר הפיננסי האיראני. השנה ירד יצוא הנפט האיראני לרמה הנמוכה ביותר מזה כמה עשורים, והסנקציות פגעו קשה בכלכלת המדינה. 

עד כה הוטלו סנקציות שכללו יצוא נפט ופעילויות ספנות ופיננסים, אך החריגו מזון, תרופות ואספקה המוגדרת למטרת הומניטריות. בנקים זרים רבים כבר נמנעים מעשיית עסקים עם איראן. מומחים מסרו כי הסנקציות שמתכנן הממשל להטיל השבוע יפגעו קשות ביכולות הממשל בטהרן להבטיח יבוא תרופות ומוצרים הומניטריים. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית