"חיל אוויר פרטי של הלוחם"

חברת SPEAR UAV משיקה את הרחפן NINOX 40 המשוגר ממטול 40 מ"מ. טווח הרחפן בין שנים לשלושה ק"מ, יכול לשהות באוויר 40 דקות

"חיל אוויר פרטי של הלוחם"

קרדיט:  SPEAR UAV

"עין בשמים בלחיצת כפתור", "חיל אוויר פרטי של הלוחם", כך מכנים בחברת SPEAR UAV את המוצר החדש, שנמצא עתה בתהליך של בחינה מול משרד הביטחון: NINOX 40 HANDHELD, רחפן נישא בידו של לוחם אחד ומשוגר על ידו למשימות צילום, איסוף מודיעין, תצפית, לדווח ללוחם ולמפקדו מה מתרחש מעבר לפינת הרחוב או על גג הבניין ממול. ישים גם להפעלה על ידי שוטר, אוכף חוק או כבאי. מערכת מיקרו-טקטית למפעיל יחיד.

SPEAR UAV היא חברה פרטית שנוסדה לפני ארבע שנים, מרכזה בתל אביב, צוות ניהול עתיר ניסיון בתחום הכלים הבלתי מאויישים בצה"ל ובתעשיות הביטחוניות וספקית רשמית למשהב"ט. המנכ"ל ומייסד החברה גדי קופרמן. החברה מפתחת כטמ"מים ליישומים מגוונים, פלטפורמות שונות מוטסות, לים וליבשה. 

איתמר בן טובים, סמנכ"ל לפיתוח עסקי בחברה, מסביר בשיחה עם ישראל דפנס את עיקרי התכונות של המוצר החדש NINOX 40: "מדובר בפתרון למערכות מיקרו-טקטיות. כטמ"מ, רחפן, שנתון בתוך קופסה, קפסולה, שהיא מטול רימונים 40 מ"מ ובתצורה זו היא HANDHELD, כלומר מוחזקת בידי הלוחם הבודד. ביד או באפוד לפני ההפעלה. 

"רחפן ידני מוקשח, מותאם לתנאי שדה. המערכת כוללת יחידת שליטה שעליה רואה המפעיל את החוזי שמשדרת מצלמת הרחפן. לוחם הנזקק לאחיזת שטח או שהוא חייב באיסוף מודיעין תוך כדי תנועת יחידתו, שולף את הרחפן,  לוחץ על כפתור ומשגר. לפני השיגור היה הרחפן מקופל בתוך הקופסה, ואחרי השיגור הוא נפתח, נפרס וממריא לדרכו. ההפעלה פשוטה, אוטונומית, אין זנב לוגיסטי, אין תחזוקה של הכלי. כל ההפעלה של המצלמה שבתוך המטע"ד היא אוטומטית". 

נתונים טכניים: טווח הרחפן בין שנים לשלושה ק"מ, יכול לשהות באוויר 40 דקות, משקל המטע"ד 200 גרם ולא יותר. כל מרכיבי המערכת מיוצרים בחברת SPEAR UAV בישראל. הסמנכ"ל לפיתוח עסקי איתמר בן טובים הוא בעל ניסיון של 15 שנה בנושאי פיתוח כלי טיס בלתי מאויישים בצה"ל ובחברות אזרחיות. הוא מסביר את הרציונל של המערכת החדשה "ניסינו לנטרל תלות בפלטפורמה. שגר ושכח. יכולת אורגנית של הלוחם הבודד, או השוטר או הכבאי, ולכן נינוקס 40 מוגדר כרחפן מיקרו-טקטי. אין סרבול לוגיסטי. הלוחם בוחר את מועד השיגור, לחיצה על כפתור ויש לו עין בשמים", מסביר בן טובים. 

"המערכת כוללת רחפן, מצלמה, חיישנים, יחידת שליטה, תוכנה, קפסולה כמשגר. ניתן להפעיל במוד של טעינת נתוני טיסה מראש לפני השיגור או במוד של תפעול בזמן אמת, לפי הצרכים בשטח. החוזי שמקבל הלוחם או מפקדו נותן תוצר של המצלמה, נותן מודעות מצבית בשטח ובזירה, ולכן מומלץ מאוד שהמפעיל נינוקס 40 ישמש משמר קדמי לכוח מתקדם או מתמרן". 

משפחת רחפני נינוקס של החברה כוללת כלים גדולים יותר למסגרות גדולות יותר, כמו נינוקס 66  ונינוקס 103, שהוא כלי גדול למשימות אסטרטגיות. החברה רואה בבן הצעיר של המשפחה נינוקס 40 מועמד ללקוחות פוטנציאליים כמו עולם הדיפנס, צבא, ארגוני HLS הגנת המולדת,  כבאות, מד"א, הגנת גבולות ומשימות נוספות. כמקובל בנושאי יצוא, אין החברה מפרטת זהות לקוחות בחו"ל, ואילו בבית המוצר מצוי בתהליך בחינה מול משהב"ט. "זה הרחפן הראשון בעולם מסוגו שמשוגר ידנית מקפסולה ומעניק למפעיל מודעות מצבית תוך שניות לכל משימה בשדה", מסכם קופרמן. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות