חברת פנטום מציגה פתרון לגילוי וחסימת רחפנים

המערכת החדשה  PHANTOM DOME 180 כוללת מערכת מכ"מ ומצלמות תרמיות לגילוי הרחפן וכן חוסם טקטי לשיבוש התקשורת ונטרול הרחפן
 

קרדיט: פנטום טכנולוגיות

חברת פנטום טכנולוגיות הישראלית, מפתחים ויצרנים של פתרונות מגוונים בתחום הל"א, פיתחה מערכת מתקדמת לגילוי וחסימה של רחפנים PHANTOM DOME 180 הכוללת מערכת מכ"ם ומצלמות תרמיות לגילוי הרחפן וכן חוסם טקטי לשיבוש התקשורת ונטרול הרחפן.

התפישה המבצעית של מערכת Phantom Dome 180 היא לספק לכוחות סביבה מוגנת מרחפנים. מרגע גילוי הרחפן במערכת, תופעל תגובה מונעת של חסימת תקשורת ובכך ינוטרל הרחפן מהמשך המשימה/טיסה שלו. בנוסף, ניתנת למפעיל האפשרות לייצר סביבת עניין בו עוקבים ומנטרים את הרחפנים, אך לא מפעילים חסימה עד לשלב קריטי של חדירה לאזור המוגן. 

למערכת מספר יכולות:  גילוי רחפנים – מרחק, מהירות וכיוון; זיהוי דגם הרחפן;  אימות הימצאות הרחפנים באמצעות מצלמה המאפשרת בנוסף להכווין כוחות; אמצעי נגד – חסימת התקשורת עד איבוד השליטה והתפעול של המפעיל על הרחפן (ללא השתלטות) ותוכנת הפעלה – תוכנה אחודה לכל חלקי המערכת. המערכת מיועדת לשימוש ע"י גורמים צבאיים וממשלתיים וכן על ידי גורמי אבטחה פרטיים.

רועי יצחקוב, מייסד ומנכ"ל של חברת פנטום טכנולוגיות, אומר כי "זיהיתי את הצורך והביקוש ופיתחתי מוצר שלא רק חוסם את הרחפן אלא גם מתבסס על טכניקות גילוי פסיבית ואקטיבית. לצורך כך פיתחה חברת פנטום מכ"ם גילוי המתוכנן ומיוצר באופן בלעדי במפעלי החברה בפתח תקוה."

המערכת מבצעית ונמכרה עד עתה למספר לקוחות ביטחוניים במזרח אסיה ודרום אמריקה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית