תושב ירושלים הטריד עשרות קטינים באמצעות האינסטגרם והוואטסאפ

במספר מקרים אף יצא הנאשם מן המרחב הווירטואלי, ונפגש עם תשעה קטינים. באותן נסיבות, ביצע הנאשם בשניים מהקטינים מעשי סדום ומעשים מגונים

אילוסטרציה. bigstock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד יקיר בן דוד, תושב ירושלים בן 27, בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע בעשרות קטינים בטווח הגילאים 11-17 שנים, באמצעות האינסטגרם והוואטסאפ. חלק מהעבירות אף יצאו מתחומי המרחב המקוון ובוצעו במרחב הפיזי. כתב האישום מייחס לנאשם מעשי סדום, מעשים מגונים, עשיית פרסום תועבה בדמותו של קטין ועבירות נוספות. 

על פי כתב-האישום, שהוגש על ידי עו"ד אלכסנדרה קרא, במהלך השנים 2015-2020, ועד למועד מעצרו ב-15.9.2020, פנה הנאשם ל- 29 קטינים באמצעות אתרי אינטרנט ויישומונים שונים והציג את עצמו, בין היתר, כמארגן מסיבות המפרסם את עבודתו  באינסטגרם. הנאשם ניהל שיח בעל תוכן מיני עם הקטינים, במטרה לבצע בהם עבירות מין.

עוד על פי כתב האישום, במספר מקרים אף יצא הנאשם מן המרחב הווירטואלי, ונפגש עם תשעה קטינים. באותן נסיבות, ביצע הנאשם בשניים מהקטינים מעשי סדום, מעשים מגונים וכן גרם להם לבצע בו מעשי סדום ומעשים מגונים, בנסיבות אינוס. כמו כן, קיים הנאשם יחסי מין עם ארבעה קטינים בני 14 עד 16 וביצע מעשים מגונים בשלושה קטינים אחרים.

כמו כן, הנאשם פנה לקטינים נוספים תוך שהוא מציג את עצמו בזהות בדויה, לעיתים כקטינה כבת 14-16 ולעיתים כנער גאה בן 15. במהלך ההתכתבויות הללו, ניהל הנאשם שיח בעל תוכן מיני עם הקטינים, במטרה לבצע בהם עבירות מין. כך, ביקש הנאשם במהלך ההתכתבויות כי הקטינים ישלחו לו תמונות עירום שלהם והם נענו לבקשות, ובמקרה אחד אף גרם לכך כי קטין יבצע בעצמו מעשה סדום, יצלם את המעשים וישלח לו אותם.

בנוסף, בחלק מהמקרים, שיתף הנאשם את הקטינים תוך שימוש בזהות בדויה, אודות היכרות של הדמויות הבדויות עם הנאשם, וכן שיתף את הקטינים כי אותן דמויות בדויות קיימו יחסי מין עם הנאשם. בחלק מהמקרים הפעיל הנאשם, תוך שימוש בדמויותיו הבדויות, לחץ על הקטינים לפגוש בנאשם ולקיים עמו מגע מיני.

עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את ההיקף הגדול של הקטינים שנפגעו ממעשיו של הנאשם, שאת רובם המוחלט פגש באמצעות האינטרנט, ולא הייתה בין הנאשם לבינם היכרות מוקדמת. 

החקירה בתיק נוהלה ביחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל העוסקת בהגנה על קטינים במרחב המקוון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית