נחנכו מחלקות הקורונה ברמב"ם בניהול צה"ל

"בואו נגיד ביושר - אין למערכת הבריאות, או לא היו לה, את המשאבים הנדרשים, ועדיין אין לה את היקף כוח האדם הנדרש", אמר אמר שר הביטחון, בני גנץ, בטקס פתיחת מחלקות הקורונה המנוהלות על ידי צה"ל

צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

מוקדם יותר סייר השר גנץ במחלקת הקורונה התת-קרקעית שנפתחה בקריה הרפואית רמב"ם בחיפה, ביחד עם קרפ"ר, תת-אלוף פרופסור אלון גלזברג. חברי הנהלת רמב"ם, בראשותו של מנהל בית החולים ד"ר מיקי הלברטל, הציגו לשר את אופן ההתמודדות של הצוותים הרפואיים במתקן התת-קרקעי בטיפול בכ-70 חולים כשרובם במצב קשה.

"לפני שלושה שבועות בתום ישיבה ביחד עם סגן הרמטכ"ל וקרפ"ר, נתתי הנחיה לפעול לסייע למחלקות הקורונה. בהתחלה דיברנו על משמעות של בית חולים שדה והמשכנו את השיחה והבנו שהדרך הנכונה, ביחד עם משרד הבריאות, היא לפעול להקמת מחלקות קורונה על בסיס כוח האדם של צה"ל, בתוך אחד מבתי החולים, ומשם זה נדד להחלטה למקם אותו בבית חולים רמב"ם והשירות במרחב הצפוני", אמר שר הביטחון, בני גנץ, בטקס פתיחת מחלקות הקורונה המנוהלות על ידי צה"ל.

"אני מאוד גאה בצה"ל שחתר למגע להצלת חיי אדם ביחד עם משרד הבריאות. צה"ל נרתם, יחד עם כל מערכת הביטחון, לסיוע במרחב האזרחי, זה מה שמצופה ממנו, זה מה שהוא צריך לעשות וסגן הרמטכ"ל ואני כבר דיברנו על האפשרות לבחון הרחבה נוספת של יכולת ההשתתפות של צה"ל במעמסה הזו של התמודדות עם הקורונה. אני גאה שבפעם הראשונה מערך הרפואה של צה"ל נכנס לפעולה בתוך בית חולים אזרחי. 

"יש לנו במדינת ישראל מערכת בריאות עם כוח אדם מצוין, עם תשתית טובה, אבל בואו נגיד ביושר - אין לה, או לא היו לה, את המשאבים הנדרשים, ועדיין אין לה את היקף כוח האדם הנדרש. בסופו של דבר ראינו פה הרבה יותר תשתית, וצוואר הבקבוק יוותר כוח האדם, ואנחנו פועלים כדי להשלים פער של עשור של הזנחה. אי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח, זה מונח שם, עשור של הזנחה שפגש מגיפה. אנחנו לא מייללים על העבר, אנחנו צריכים כרגע להתמודד עם ההווה ולפתור את העתיד, ובזה נתמקד ונמשיך. 

"[...] מאות חיילי צה"ל פרוסים בעשרות בתי חולים, מפקדת אלון קוטעת מדי יום אלפי שרשראות הדבקה ובונה ומרחיבה את היכולת שלה גם בתוך המפקדה עצמה, גם בקשר עם משרד הבריאות, בחוקרים ברשויות המקומיות שפיקוד העורף פרוס בלמעלה מ-250 יקל"רים ביישובים, שמשרד הביטחון פרוס ב-150 ערים ורשויות מקומיות עם תכנית "אנשי חיל" ומגיש סיוע אזרחי. אנחנו נלחמים בשטח יחד עם ראשי רשויות כדי לנצח את המערכה המקומית, אנחנו חותרים לניצחון בכל מקום. 

"יש מה לבחון בדרך שבה התנהלנו ביציאה מהסגר השני. אני אבחן ואתייעץ מהן הדרכים הנכונות לבחון את זה, יש לזה היבטים רפואיים, משקיים, חברתיים, ממשלתיים, וחייבים לתחקר את עצמנו כי אנחנו לפני אותה נקודה בדיוק. אם לא נעשה הפעם את הדברים נכון - אפשר שנשגה עוד פעם."

בטקס השתתפו שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנהל הקריה הרפואית רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר וקצין הרפואה הראשי תא"ל פרופ' אלון גלזברג ומר"פ צפון אל"מ ד"ר ארז קרפ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית