חשיפת תא ריגול סיני בהודו

משטרת דלהי עצרה עיתונאי מקומי בחשד כי העביר מידע מסווג ורגיש לידי המודיעין הסיני

חשיפת תא ריגול סיני בהודו

bigstock

משטרת דלהי עצרה השבוע עיתונאי מקומי, Rajeev Sharma, בחשד כי העביר מידע מסווג ורגיש לידי המודיעין הסיני. יחד עם העיתונאי נעצרו שני אזרחים סיניים.  שירות הביטחון ההודי הגדיר את שלושת החשודים כפעילים בתא מודיעיני סיני, אשר הפעיל חברות קש ברחבי הודו, כחלק מתשתית כיסוי סינית, משך מספר רב של שנים. 

תשתית הכיסוי הסינית נועדה להעביר מחד כספים לידי פעילי התא ולצורכי משימותיהם, ומאידך, לשמש ככיסוי לפעילותם המבצעית, כזו שתראה כפעילות מסחרית "כשרה". שני האזרחים הסינים חשודים כי הם אלו אשר הפעילו את חברות הקש, בעוד שהעיתונאי ההודי, Sharma, אסף מידע רגיש במסגרת עבודתו כעיתונאי, והעבירו לידי שני הסינים.

Sharma ידוע בהודו כעיתונאי עצמאי, אשר כותב טורי דעה בעיתונים שונים ובעל ערוץ חדשות ודעות יוטיוב עצמאי. נושאי התמחותו של Sharma הם יחסי החוץ של הודו, יחסים בינלאומיים ואסטרטגיה. מומחיותו ותחומי עיסוקו של העיתונאי ההודי אפשרו לו נגישות לבכירים במערכת השלטון והביטחון ההודים, אשר מסרו לו מידע רגיש (וככל הנראה אף תמורת תשלום שוחד). 

שני אנשי המודיעין הסיניים חדרו ככל הנראה להודו באמצעות תיעוד מזויף, באמצעות תיעוד של גולים מטיבט. ברשות שלושת החשודים נתפסו כמות גדולה של מכשירי טלפון סלולריים, מחשבים ניידים וחומר מודיעיני רב, כולל מסמכים סודיים של גורמי ממשל וגורמים צבאיים.

חשיפתו של תא איסוף המודיעין הסיני, המופעל על ידי אזרחים הודיים וסינים, אינו המקרה הראשון של חשיפת ריגול סיני בהודו, והשירות החשאי המקומי חשף בשנה האחרונה מקרים רבים של ריגול סיני במדינה באמצעות סוכנים ממוצא הודי וסיני, אשר העבירו מידע רגיש לסין אודות תנועות הצבא ההודי, מידע על מערכות לחימה הודיות ומידע צבאי ומדיני נוסף.