דיווח: סגן הרמטכ"ל של לבנון יוביל את המו"מ הימי מול ישראל 

על פי דיווח של אתר tacticalreport, תא"ל פיילוט בסאם יאסין, יוביל את המו"מ מול יובל שטייניץ בנושא הגבול הימי בין המדינות

https://www.lebarmy.gov.lb/en/content/graduation-class-internship-and-orientation

פרטי הסכם המסגרת שהוכרז (1/10/20) בין לבנון לישראל מתבררים, פחות משבוע לפני פתיחת המשא ומתן העקיף בין שתי המדינות סביב הגבולות הימיים השנויים במחלוקת. על פי פרסום של tacticalreport, השיחות צפויות להתחיל ב -14 באוקטובר, בנוכחות עוזר שר החוץ האמריקני לענייני המזרח הקרוב דייוויד שנקר.

על פי הפרסום, שנקר יבקר בביירות ב -12 באוקטובר וייפגש עם גורמים לבנוניים, לפני שישתתף בפגישה הראשונה בין לבנון לישראל. המשא ומתן ייערך במטה יוניפי"ל בעיירת החוף נקורה שבדרום לבנון, תחת דגל האו"ם. הפגישות יתקיימו בחדר אחד, ללא תקשורת ישירה. שני הצדדים יתקשרו באמצעות ראש המשימה של יוניפי"ל ומפקד הכוח האלוף סטפנו דל קול והרכז המיוחד של האו"ם בלבנון, יאן קוביס.

"בראש המשלחת הישראלית יעמוד שר האנרגיה הישראלי יובל שטייניץ. במהלך השבוע האחרון התקשורת הישראלית התייחסה לשיחות כמשא ומתן ישיר, וישראל דחפה לשלוח נציגים ברמה גבוהה משני הצדדים. עם זאת, נשיא לבנון מישל עאון החליט בתחילת השבוע על חברי המשלחת של לבנון ומתכונתה, שתכלול נציגי צבא וכן מומחים טכניים בתחומי המשפט והסכסוכים הימיים", כותבים בפרסום.

"גורמים המקורבים למצב טענו כי בראש המשלחת הלבנונית יעמדו סגן הרמטכ"ל של הכוחות המזוינים של לבנון, תא"ל פיילוט בסאם יאסין, אלוף-משנה מאזן בסבוס, מומחה גבולות הים, נג'יב משיחי, וחבר מועצת מינהל הנפט הלבנונית (LPA) ויסאם צ'בט. מומחה טכני וגם דיפלומט צפויים להצטרף למשלחת לבנון, אך הדבר טרם אושר."

לבנון וישראל תובעות כל אחת כ- 860 קמ"ר של הים התיכון כחלק מהאזורים הכלכליים הבלעדיים שלהן (EEZ). בהקשר זה המשלחת הלבנונית תתמקד בשתי נקודות ימיות חשובות: נקודה B1, המייצגת את נקודת המעבר האחרונה בין היבשה לים והיא המפתח לתהליך התיחום, ונקודת החיבור שתוחמת בין לבנון, ישראל וקפריסין, כך לפי הפרסום. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית