צבא לטביה התקין מאמן צוות חדש לטילי ספייק

המאמן מספק לצוותים ולמפקדים אימונים מדמי שדה קרב, משפר הן את רמת הירי והן את רמות מיומנות הפיקוד והבקרה

רפאל

חברת רפאל הודיעה כי צבא לטביה השלים התקנה של מאמן צוות חדש לטילי Spike LR2 ו-SR Spike מתוצרתה, שנרכשו מ-EuroSpike (מיזם משותף של רפאל, Diehl Defense ו- Rheinmetall Electronics). ה-STT (מאמן צוות ספייק), הותקן בסוף אוגוסט 2020 על ידי צוותים מרפאל ומ- EuroSpike.

ה-STT מספק לצוותים ולמפקדים אימונים מדמי שדה קרב, משפר הן את רמת הירי והן את רמות מיומנות הפיקוד והבקרה, ומוביל את המשתמש בכל שלבי רצף הירי החל ממעקב אינפרא-אדום של מטרה מדומה ועד לפגיעה במטרה. ה- STT יכול לדמות אתגרים בניהול קרב בזמן-אמת, כגון פיקוח ושליטה על משגרים מרובים, אימון בתיאום בין עמדות תצפית ואש מכשירים את החיילים והמפקדים בטיפול בתרחישים שונים.

המאמן מדמה תרחישים סביבתיים שונים בנתוני שטח אמיתיים, עם תנאי נראות משתנים, המדמים את עונות השנה השונות וניתן לפתח ולהתאים אותו בהתאם לבקשות הספציפיות של הלקוח, כגון ניתוח איומים אמיתי, תורת לחימה ודפ"אות (דרכי פעולה אפשריות) של האויב. אימוני יחידות הספייק עוברים מחזור מלא של תכנון משימה, ביצוע משימות ותחקיר מפורט לאחר פעולה על פי הנתונים שנאספו במהלך התרחיש, המתועדים במלואם (כולל הקלטות וידאו, שמע ורדיו) המאפשרים תחקיר אופטימלי לאחר המשימה. 

ספייק LR2 הוא טיל רב-תכליתי מהדור החמישי עם טווחי מגע משופרים של עד 5.5 ק"מ. הטיל שוקל 13 ק"ג בלבד, בעל קטלניות משופרת, יכולות מתקדמות למעקב אחר יעדים ושיפור הקצאת יעדים המותאמת לרשת צד שלישי חדש עם מכלול משולב של יחידת מדידה אינרציאלית (IMU). טיל ה-Spike SR הוא טיל "שגר ושכח" קל הנורה מהכתף, יעיל עד 2 ק"מ במשקל 10 ק"ג בלבד. הטיל מאפשר לחייל החי"ר המתמרן לרכוש ולעסוק ביעדים נעים במהירות קצרה, הודות ליכולת המעקב המתקדם שלו.

גל פפיר, מנהל השיווק במינהל מערכות נשק טקטיות מדויקות של רפאל, אומר: "המאמן הצוותי הלטבי (STT) של הספייק הנו מתקן להכשרה מתקדמת המאפשר הכשרה של שלוש גרסאות שונות של SPIKE - SPIKE LR (Long Range), הדור החמישי של SPIKE LR2 ו-SPIKE SR. מתקן האימונים יאפשר לצבא לטביה להעלות ולשמר רמה גבוהה של לוחמי ומפקדי ספייק מהדור הנוכחי והעתידי וייתן להם יכולות נגד טנקים מתקדמות ומשמעותיות."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית