אספר פורס את חזון הצי האמריקני מול ההתעצמות הסינית

שר ההגנה של ארה״ב אמר כי על הצי להגדיל את מספר צוללות התקיפה, להצטייד בכלי שיט שנים ולשנות את משימות נושאות המטוסים

צילום: BIGSTOCK/Copyright: Cla78

הצי האמריקני חייב להגדיל את מספר צוללות התקיפה, להצטייד בכלי שיט קטנים מאוישים ובלתי-מאוישים ולעשות שינוי במשימות של נושאות המטוסים הגדולות בעשור הקרוב, וכל זה כדי לשמור על עליונותה של ארה"ב בזירות הימיות – דברים שאמר השבוע שר ההגנה מרק אספר בהרצאה במרכז להערכה אסטרטגית ותקציבית.

אספר אמר כי כדי להתמודד עם כוונתה של סין להיות מעצמת-על ימית ראשונה בעולם עד שנת 2049 חייב הצי האמריקני לגדול עד כדי 500 כלי שיט ויותר עד שנת 2045, וליותר מ-300  כלי שיט עד שנת 2030. כדי להגיע לכך חובה בעדיפות ראשונה לבנות צי של 70 עד 80 צוללות תקיפה (כיום יש 51), להפחית את מספר נושאות המטוסים לארבע, להגדיל את צי כלי השיט האמפיביים וכן להחזיק נושאות מטוסים קלות.

על פי דיווח באתר Defense News כי השר אספר שם דגש רב על פיתוח צי של ספינות קרב קטנות בלתי-מאוישות, ואמר כי אם יתממשו כל התכניות הללו "יהיה לארה"ב בשנת 2045 צי קטלני, בעל שרידות גבוהה, צי גדול ומודרני".

אספר פירט את חזון מבנה הצי לעשורים הקרובים: 140-240 כלי שיט קטנים מאוישים ובלתי-מאוישים על ותת-ימיים, 60-70 ספינות שטח קטנות, 50-60 כלי שיט אמפיביים, 70-90 כלי שיט לוגיסטיים. יש להתחיל מיד לבנות צוללות תקיפה מדגם וירג'יניה בקצב ייצור של שלוטש צוללות בשנה, היום הקצב הוא שתיים בשנה.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית