שמו של המוסד עלה בפרשה עסקית באוסטרליה

שמו של המוסד הישראלי נקשר, שוב, לפרשה עסקית - הפעם באוסטרליה. על פי פרסומים, ג'יימס פקר, השתמש בשמו של הארגון לאיים על איש עסקים אחר

Credit: Chaim Tzach / GPO

לאחר ששמו של ראש המוסד הנוכחי, יוסי כהן, שורבב לסכסוך עסקי בארץ בין יבואני המותג קיה, שוב שמו של המוסד השתרבב לפרשה עסקית - הפעם באוסטרליה. על פי פרסום של smh.com.au, איש העסקים ג'יימס פקר איים להשתמש בקשריו עם המוסד על מנת ללחוץ על איש עסקים. הפרשה התרחשה בשנת 2015. 

"גורמים שידעו על האיומים לכאורה אמרו כי הם כוללים התייחסות לאדם הקשור לסוכנות הביון הלאומית בישראל, מוסד, ויכולתם לאיים על איש העסקים", נכתב בפרסום. "הודעות הדוא"ל המאיימות הועלו ביום שלישי בחקירת המבחן של ועדת המשקאות והמשחקים העצמאית של NSW, אך הפרטים לא פורסמו.

"עורכי הדין של מר פקר ביקשו שיידונו בפגישה פרטית בגלל החשש ממצב רוחו של פקר בזמן כתיבת ההודעות. עם זאת, The Age ו- Sydney Morning Herald אישרו פרטים על הודעות הדוא"ל וכמה ברצינות הנמען לקח אותם. על פי הפרסום, פקר אמר בחקירה כי "הפתיע אותו" כי איש העסקים, ששמו נאסר לפרסום, עשוי היה להיות מפוחד בגלל האיום. אך בתשאול הוא הסכים שהמיילים היו "מבישים" ו"מבישים".

התחקיר באוסטרליה גם העלה כי בערך באותה תקופה פקר תכנן לפתוח עסק בתחום אבטחת סייבר עם איש העסקים הישראלי ארנון מילצ'ן ואדם נוסף שהיה קשור לאחר מכן למוסד. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית