אלביט תספק טנקים קלים לצבא הפיליפיני

כך על פי בלוג פיליפיני, שמדווח כי מגפת הקורונה היא שמונעת כרגע את החתימה הסופית על ההסכם, ששווי הקצאתו הראשונה מוערך בכ-30 מיליון דולרים

צילום: Natan Flayer/Wikimedia

הבלוג הפיליפיני Maxdefense מדווח כי הצבא הפיליפיני בחר בתחילת שנת 2020 לרכוש את הטנק הקל סברה (Sabrah) תוצרת חברת אלביט מערכות הישראלית. מגפת הקורונה היא שמונעת כרגע את החתימה הסופית על הסכם זה, ששווי הקצאתו הראשונה הנו כ-30 מיליון דולרים.

המתחרות של אלביט במכרז הטנק הקל של הצבא הפיליפיני הינן המיזם המשותף הטורקי-דרום קוריאני Hanwha-Otokar, עם הטנק הזחלי הקל K21-105 והטנק הגלגלי Arma 105, וחברת PT Pindad האינדונזית עם הטנק הבינוני .Harimau

על פי המדווח בבלוג, במקור הציעה אלביט מערכות נגזרת של טנק המערכה הראשי הבינוני ASCOD 2  ומשחית הטנקים הגלגלי .Pandur II אלביט השתמשה בצריח Oto Melara Hitfact 105 מ"מ הנמצא ב-ASCOD 2, יחד עם התותח ומערכות המשנה של אלביט. אלביט שילבה גם את הצריח של ASCOD במשחית הטנקים Pandur II. כל זאת, כדי לעמוד בדרישות פרויקט הרכישה של טנקים קלים של הצבא הפיליפיני.

עוד מהדיווח: בשלב מסוים, הצבא הפיליפיני העדיף להעניק ל- Hanwha-Otokarאת ההובלה בפרויקט, בעיקר משום שמיזם זה הציע את מספר היחידות הרב ביותר יחסית למחיר ואף להרכיב חלק מהטנקים בפיליפינים וכן בגלל סיבות טכניות ורגולטיביות שונות. בעקבות זאת, אלביט מערכות שינתה את הצעתה לרכישת הטנק הקל החדש סברה, זנחה את צריח Hanwha-Otokar ופיתחה צריח חדש בסיוע מנהלת טנק המרכבה ויצרן צריחים דרום אפריקאי.

הטנק הקל החדש עדיין משתמש ב-ASCOD 2 וב-Pandur II כפלטפורמות, אך כעת עם קשת גובה גבוהה יותר ומערכת טעינה אוטומטית התואמת את אלו שנמצאו ב-K21-105 ,Amra 105 ו-Harimau MT. למרות שהוכיחה לצבא הפיליפיני כי טען מאומן היטב יכול לטעון 6 פגזים לדקה וכי איש צוות רביעי מועיל יותר ומסוכן פחות מאשר להסיר אותו לטובת מערכת טעינה אוטומטית, אלביט החליטה פשוט לעמוד בדרישת הצבא הפיליפיני ל-3 אנשי צוות.

כותב המאמר מציין כי אחת מנקודות המכירה העיקריות של אלביט, שככל הנראה העניקה להן את ההובלה בפרויקט, היא השימוש במערכת C4 של אלביט, כולל מערכת ניהול קרב (BMS), ומערכת שליטה ובקרת אש Combat NG, שכבר נמצאים בשירות בצבא הפיליפיני בנגמ"שי M113A2 משודרגים ותותחי הוביצר נגררים 155 מ"מ, בנגמ"שי M113 נושאי מרגמה העומדים להגיע לצבא הפיליפיני ובתותחיATMOS  155 מ"מ בהנעה-עצמית. הזכייה האחרונה של אלביט בחוזה לאספקת מכשירי רדיו מבוססי-תוכנה E-Lynx, התואמים למערכות C4 המותקנות בטנקי סברה, מחזקת יותר את סבירות זכייתה במכרז הטנקים הקלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית