אתגר לF35: אירן השמישה עוד שני מכ"מים ארוכי טווח 

פרסום באיראן טוען כי משמרות המהפיכה הכשירו עוד שני מכ"מים ארוכי טווח ממשפחת OTH לטווח של יותר מ1000 ק"מ

אתגר לF35: אירן השמישה עוד שני מכ"מים ארוכי טווח 

mehrnews.com

פרסום באיראן חושף כי משמרות המהפיכה הכשירו שני מכמים נוספים מדגם Qadir לטווח רחוק בYazd ו-Kerman. שני המכ"מים יצטרפו לרשת שעתידה למנות כשמונה מכ"מים מסוג זה המסוגלים, על פי הערכות, לזהות גם מטוסים חמקנים מסוג F-35. 

על פי פרסומים באיראן, המכ"ם מסוגל לקלוט אותות ממרחק 1100 ק"מ ובגובה 300 ק"מ. המכ"ם הראשון מסוג זה הוצג בשנת 2011. מדובר במכ"ם ממשפחת OTH או Over-The-Horizon. אלו מכ"מים הפועלים בטווחי HF, VHF או UHF במטרה לזהות מטרות מרחוק. השימוש בטווחים אלו פחות מדויק ממכ"מים לטווחים קצרים, אך מטרתם לאפשר זיהוי מוקדם של איומים, ולעשות העברת מטרות למערך גילוי וזיהוי המורכב ממספר שכבות. 

דיווחים קודמים טענו כי איראן רכשה מספר מכ"מים כאלו מרוסיה בעבר מדגם Rezonans-NE. דיווח רוסי אף טוען כי מכ"מים אלו הצליחו לזהות F-35 אמריקאים שטסו בקרבת איראן. 

על פי דיווח של imp_navigator, איראן השמישה ב2019 ארבעה אתרים של מכ"מים כאלו. שניים רוסיים, ושניים, לכאורה, בפיתוח איראני. אותו דיווח טוען כי למעשה מדובר במכ"ם זהה. כלומר, המכ"ם האיראני Qadir הוא העתק של הRezonans-NE הרוסי. לא ברור האם אלו מכ"מים שנקנו מרוסיה והורכבו באיראן או כאלו שיוצרו באיראן תחת רישיון רוסי. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות