תעשייה אווירית ורושל משווקות רכבים ממוגנים בארה"ב

רושל, חברה קנדית, משלבת מערכות של אלתא ברכבים ממוגנים הנמכרים ללקוחות פדרלים בארה"ב. "אתה יודע מאיפה יורים עליך", מסבירים באלתא

קרדיט: חברת Roshel Defense Solutions

חברת Roshel Defense Solutions ותעשייה אווירית מכרו ללקוח פדרלי בארה"ב רכבים קלים ממוגנים הכוללים מערכת אופטית לזיהוי ירי של מפעל היבשה באלתא מסוג OTHELLO. מדובר בשיתוף פעולה המאפשר לתעשייה אווירית להגיע גם ללקוחות קטנים יחסית, שבדרך כלל השיווק לא מגיע אליהם. 

פתרון אופטי לזיהוי ירי

עד היום שוק זיהוי הירי נשלט ברובו על ידי מערכות אקוסטיות, כאשר החסרון העיקרי של מערכות אופטיות היה המחיר. מטבעה, אופטיקה יקרה יותר. עם זאת, בסביבה אורבנית יש בעיה לאקוסטיקה בגלל החזרים של גלי קול. פתרון אופטיקה מבוסס על IR והוא רואה הבזקים של ירי ממספר גלאים. באלתא מעידים כי גם באופטיקה יש החזרים, אולם אלגוריתמיקה פותרת את מרבית הבעיות. בפתרון המדובר, התקינו שתי מערכות על הרכב לכיסוי 360 מעלות בטווח של עד מאות מטרים, תלוי בסביבה.

המערכת מחולקת למספר תאים כאשר כל תא מגיב בנפרד ומכסה גזרה מסוימת. כלומר, ה180 מעלות מחולקים למספר גלאים. עוד מוסיפים באלתא, שהמוצר המסוים הוא נגזרת זולה יותר של OTHELLO. "התאמנו את המוצר לדרישות הביצועים והמחיר של הלקוח", אומרים בחברה.

המערכת יודעת לסווג מספר איומים. באלתא מסבירים כי כעת מכוונים לאיתור ירי מנשק קל ובעתיד רוצים לסווג גם איומים אחרים. "שאתה בתוך הרכב, חשוב קודם כל לדעת שיורים עליך. אחר כך ממה", אומרים בחברה. הסיווג חשוב במקרה שבו הרכב ממוגן. אם המיגון הוא מפני 5.56 או 7.62, מקור הירי משפיע על החלטות בשטח. "קוטר הקליע וביצועי האיום משפיעים על ההחלטות בשטח", מסבירים בחברה. 

לקוחות קטנים - גדולים

שיתוף הפעולה בין החברות לא מסתיים ברכבים ממוגנים, אלא בהקשרים רחבים יותר של פתרונות HLS למיניהם, כולל לבתי כלא. "קבלני הביטחון הגדולים מגיעים עם הרבה יכולות, אבל בתחום ה-HLS, הקבלנים לא יודעים להתמודד עם עסקאות קטנות. זה לא בקשב הניהולי של מערך השיווק", אומרים ברושל. "אנחנו הצלחנו למכור רכבים לנאס"א, משטרות מוניציפליות ועוד גופי HLS. 

"הרכבים המדוברים יוצרו בקנדה כאשר המערכות הישראליות הורכבו בקנדה. אלו רכבים של חברת רושל עם מיגון מלא ושינוי מבני כללי. כולל החלפה של מערכת בלמים, שינויים בגוף והוספה של אלמנטים. המודול של אותלו הוא חלק ממערכת ששלמה שהותקנה ברכב. יש מצלמות, GPS, מערכות איתור סלולר ואיתור מקורות ירי. על מסך אחד אתה שולט על כלל תכונות הרכב. זה פתרון מודעות מצבית מלא לרק"מ. חשוב לציין כי הפתרון אינו התקפי. כלומר, הרכבים לא מתוכננים להחזיר אש. זו טכנולוגיה לשטח אזרחי לצורך אכיפת חוק." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית