אסטוניה מכינה תכנית הגנה מפני פלישה רוסית

המדינה הבלטית מגדילה את תקציב הביטחון, משדרגת את הגנת החופים, ורוכשת ספינות טילים נגד אניות. פנתה לליטא וללטביה בבקשה לשיתוף פעולה

אימון של חיל הים האסטוני בנמל טאלין. צילום: REUTERS/Ints Kalnins

אסטוניה משפרת ומשדרגת את הגנת חופיה, מגדילה את תקציב הביטחון ומתכננת הקמת ביצורי חוף, מיקוש ימי והצטיידות בספינות טילים נגד אניות – הכול מחדד מפני פלישה רוסית.

הממשלה בטאלין אישרה השבוע תקציב ביטחון בסך 760  מיליון דולר  לשנת 2021, והסעיף הראשון והמרכזי בתכניות הוא הגנת החופים. על פי דיווח באתר Defense News, פנתה אסטוניה לשכנותיה ליטא ולטביה בבקשה לשיתוף פעולה בהגנת החופים הבלטיים, המשתרעים לאורך אלפי קילומטרים. החשש הגדול של שלוש המדינות הבלטיות, החברות בנאט״ו, הוא מפלישה רוסית אפשרית, בסגנון סיפוח חצי האי קרים בשנת 2014.

תכנית הגנת החופים נמצאת עדיין בתחילתה, בהשקעה של 60 מיליון דולר, ומשרד ההגנה מכין עתה רשימת דרישות של ציוד לרכישה. אסקו קיבינוק, העומד בראש המרכז להשקעות צבאיות, ציין כי נבדקות הצעות של ארבע או חמש יצרניות ספינות, וכי הצבא מכין תכנית מקיפה להגנת החופים מפני איומים שונים באמצעות בניית ביצורים. מומחים סבורים כי תוך שנתיים לערך תתחיל להתבצע התכנית האסטונית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית