הצעת חוק בארה"ב רוצה לקדם ביטול הצפנות בשירותי אינטרנט

הצעת חוק שהוגשה לקונגרס בארה"ב רוצה לקדם חקיקה שתאפשר הגבלה של הצפנת שירותי העברת מסרים. ארגונים חברתיים אמריקנים יוצאים במחאה

חקיקה חדשה בשם The EARN IT Act או S. 3398 רוצה לאסור הצפנת תכנים בשירותי אינטרנט תחת הכסות של הגנה על קטינים ברשת. "הקונגרס והסנאט דוחפים קדימה עם חוק שמכונה "EARN IT". הצעת חוק שתערער את ההצפנה ואת חופש הביטוי ברשת", כותבים בפרסום של eff.org - גוף אמריקאי הפועל לשמירה על פרטיות הגולשים ברשת. 

"היועץ המשפטי לממשלה וויליאם באר ומשרד המשפטים דרשו במשך שנים ששירותי העברת המסרים יעניקו לממשלה גישה מיוחדת להודעות הפרטיות של המשתמשים. אם EARN IT יעבור, בר ככל הנראה יקבל את משאלתו - רשויות אכיפת החוק יוכלו לסרוק כל הודעה שנשלחה באופן מקוון." 

על פי הפרסום, הצעת החוק משתמשת בפשעים נגד ילדים כתירוץ להכפיף פלטפורמות אינטרנט לחוקים חדשים שיכולים להיווצר על ידי כל 50 המדינות. חוקי מדינה אלה עשויים בהחלט לפעול לפי מכלול ה"שיטות המומלצות" שיגובשו על ידי ועדה פדרלית הנשלטת על ידי היועץ המשפטי לממשלה וסוכנויות אכיפת החוק. 

"המשמעות היא שלמחוקקי המדינה יהיה כוח חסר תקדים באתרים, גדולים וקטנים כאחד", כותבים בפרסום. "קל לחזות לאיזה סוג של המלצות היועץ המשפטי לממשלה יכוון. הוא ישלוט בוועדה וידחוף לשבור את ההצפנה. [...] הצעת החוק גם תגביל את חופש הביטוי. פלטפורמות אינטרנט יצטרכו לעקוב אחר מערך מבלבל של חוקי מדינה לגבי אופן ניהול תוכן שנוצר על ידי משתמשים." 

אולי יעניין אותך גם