איירבוס: מצב התעופה האזרחית מחמיר
זאת בשל חידוש ההגבלות על טיסות מסחריות עקב הגל השני של נגיף הקורונה. נשיא החברה, הצפויה לפטר לפחות 15 אלף עובדים, קרא לצמצם ולחסוך בהוצאות ברחבי העולם
דן ארקין
| 05/10/2020
מצב התעופה האזרחית חמור, והוא הדרדר עוד יותר בשבועות האחרונים בשל גל נוסף של קורונה וחידוש ההגבלות על טיסות מסחריות, כך אמר בסוף השבוע איש המבצעים הראשי של תאגיד הענק האירופי איירבוס, מיכאל שלהורן.
מצב הטיסות המסחריות הוא כיום נתח זעיר מהמצב הנורמלי שהיה לפני המגפה, בעיקר בגלל חששות של נוסעים מהידבקות, ולכן ביטלו חברות תעופה הזמנות לכלי טיס חדשים, אמר שלהורן בראיון לעיתון הכלכלה הגרמני הנדסלבט. הוא הוסיף כי תאגיד איירבוס חייב לצמצם 15 אלף משרות ברחבי העולם, ויתכן שהמספר יהיה גדול יותר.
שלהורן הודה שהמצב כעת, בתחילת הסתיו, חמור משהענף ציפה ותכנן. כמה מפעלים ומתקנים של איירבוס נסגרו, ואיגודי עובדים במדינות אירופה חוששים שההנהלה תסגור מפעלים נוספים של האתגיד.
נשיא איירבוס, גיום פורה, אמר שהתאגיד על כל שלוחותיו בעולם חייב לצמצם ולחסוך בהוצאות. באיגרת ששלח לרבבות העובדים, הזהיר כי יהיה צורך בפיטורים בקנה מידה גדול, וכי התנועה האווירית המסחרית "לא החלימה מהקורונה בקצב שחשבו שיקרה לפני כמה חודשים".
זאת בשל חידוש ההגבלות על טיסות מסחריות עקב הגל השני של נגיף הקורונה. נשיא החברה, הצפויה לפטר לפחות 15 אלף עובדים, קרא לצמצם ולחסוך בהוצאות ברחבי העולם
מצב התעופה האזרחית חמור, והוא הדרדר עוד יותר בשבועות האחרונים בשל גל נוסף של קורונה וחידוש ההגבלות על טיסות מסחריות, כך אמר בסוף השבוע איש המבצעים הראשי של תאגיד הענק האירופי איירבוס, מיכאל שלהורן.
מצב הטיסות המסחריות הוא כיום נתח זעיר מהמצב הנורמלי שהיה לפני המגפה, בעיקר בגלל חששות של נוסעים מהידבקות, ולכן ביטלו חברות תעופה הזמנות לכלי טיס חדשים, אמר שלהורן בראיון לעיתון הכלכלה הגרמני הנדסלבט. הוא הוסיף כי תאגיד איירבוס חייב לצמצם 15 אלף משרות ברחבי העולם, ויתכן שהמספר יהיה גדול יותר.
שלהורן הודה שהמצב כעת, בתחילת הסתיו, חמור משהענף ציפה ותכנן. כמה מפעלים ומתקנים של איירבוס נסגרו, ואיגודי עובדים במדינות אירופה חוששים שההנהלה תסגור מפעלים נוספים של האתגיד.
נשיא איירבוס, גיום פורה, אמר שהתאגיד על כל שלוחותיו בעולם חייב לצמצם ולחסוך בהוצאות. באיגרת ששלח לרבבות העובדים, הזהיר כי יהיה צורך בפיטורים בקנה מידה גדול, וכי התנועה האווירית המסחרית "לא החלימה מהקורונה בקצב שחשבו שיקרה לפני כמה חודשים".