ניסוי בארה"ב: מל"ט גדול שיגר מל"ט קטן

בעת הניסוי הופעלו מערכות התקשורת של שני הכלים הבלתי מאויישים, והוכח שהם יודעים לשמור על קשר ביניהם, ובכך יכול כטמ"מ קטן להאריך את הזרוע המבצעית של הכלי הגדול

https://www.ga-asi.com/ga-asi-conducts-sparrowhawk-suas-flight-tests

יישומים חדשים למל"טים האמריקניים הגדולים: נשיאת טילי HELLFIRE ונשיאת כטמ"מים קטנים. הכוונה היא לשפר את היכולות של כלי הטיס הבלתי מאויישים הגדולים בזירות מלחמה. האתר SOFMAG.COM מוסר כי באחרונה נערך ניסוי ראשון בהטסת מל"ט גדול MQ-9 REAPRT כשהוא נושא שמונה טילי HELLFIRE AGM114 , ובכך מחזק את היכולת ההתקפית של המל"ט. במל"ט נעשו שינויי תוכנה המאפשרים לו לשאת כמות כפולה של טילי הלפייר. 

הדרישות הם של פיקוד הקרב האווירי ופיקוד המבצעים המיוחדים של חיל האוויר האמריקני, שביקשו לשדרג ולשפר את היכולות המבצעיות של מל"טי REAPER, שמשימתם העיקרית היא פגיעה והשמדת מטרות איכות והגנה על כוחות קרקע שנקלעו למצבים קשים.

ואילו חברת ג'נרל אטומיקס ביצעה ניסוי של שילוב מל"ט גדול מדגם MQ-9A שנושא כטמ"מ קטן מדגם SPARROWHAWK. אתר AIR RECOGNITION מוסר כי הניסוי נערך לפני כמה שבועות ונשיא ג'נרל אטומיקס דיווייד אלכסנדר אמר כי השילוב של מל"ט וכטמ"מ מיועד בעיקר למשימות של ניהול קרב/משימה. 

בעת הניסוי הופעלו מערכות התקשורת של שני הכלים הבלחתי מאויישים, והוכח שהם יודעים לשמור על קשר ביניהם, ובכך יכול כטמ"מ קטן להאריך את הזרוע המבצעית של הכלי הגדול ממנו הוא שוגר. השילוב מאפשר למל"ט לשמור מרחק מזירת הקרב וכן מפשר נשיאת מטע"דים גדולים ומגוונים של ציוד אלקטרוני. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית