צבא ארה"ב מצטייד בחימוש משוטט חדש בעל טווח מוגדל

חברת AEROVIRONMENT חשפה חימוש משוטט (LOITERING) חדש מתוצרתה SWITCHBLADE 600 המיועד לענות לדרישות של הצבא וחיל הנחתים בארה"ב. החימוש החדש הוא הגדול ביותר שפיתחה החברה עד כה, והוא מכיל פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים, כמו שיגור ממשגר צינור, הנעה חשמלית, טווח מוגדל, רש"ק רב-משימתי ושהייה ממושכת יותר באוויר, בעל יכולת השמדת מטרות מוקשחות בטווח מוגדל.

הכלי החל בטיסות ניסוי בשנת 2019 ומצוי עתה בשלב של ייצור בקצב נמוך עבור אותו לקוח של משרד ההגנה האמריקני. הכלי יוכרז בעל כשירות מבצעית ראשונים ב-2021 ואז יבצע טיסות הדגמה עבור המרינס, כחלק מתכנית של החיל להצטיידות בחימוש משוטט מדוייק, שאמור לצייד את גדודי הסיור המשוריין הקל של המרינס.

צבא ארה"ב מחפש חימוש משוטט לטווח של יותר מ-35 ק"מ שיהיה נישא על ידי לוחם, משקל 22-23 ק"ג, מונחה על ידי מחשב לוח (טאבלט) ובעל יכולת להנחות את כל שלבי הפעולה – שיגור, שיטוט ותקיפה.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות