מתקפת סייבר נגד ארגון הספנות העולמי

תקיפה ארגון הספנות העולמית התרחשה מספר ימים לאחר תקיפה סייבר אחרת על חברת הספנות CMA CGM

bigstock

ארגון הספנות העולמי, ה-International Maritime Organization ספג השבוע (ב- 1/10) תקיפת סייבר קשה על רשת המחשוב שלו. תקיפת הסייבר גרמה להשבתה מוחלטת של אתר האינטרנט של הארגון ולהשבתת רשת התקשורת הפנימית, מסדי הנתונים שלו ומערכת הדואר האלקטרוני. 

כיממה לאחר התקיפה עדכן הארגון כי שרתי הדואר האלקטרוני והרשת הארגונית חזרו לפעול, אך אתר האינטרנט ושירותיו המקוונים ללקוחות, נכון לכתיבת שורות אלו, אינם פועלים. מקור התקיפה על ארגון הספנות לא זוהה עד כה. ארגון הספנות העולמי פועל בשלוש השנים האחרונות לכתיבתה והפעלתה של רגולציה עולמית בתחום הגנת הסייבר, אשר צפויה להתפרסם בחודשים הקרובים ולהיות מיושמת בתעשייה הימית, בדגש על כלי שיט החל מהשנה הבאה. 

תקיפה ארגון הספנות העולמית התרחשה מספר ימים לאחר תקיפה סייבר אחרת על חברת הספנות CMA CGM, אחת מהגדולות בעולם. תקיפה זו, שככל הנראה החלה באחד מסניפי החברה שבאסיה, התפשטה לסניפים אחרים בעולם, ושיתקה את יכולתה של חברת הספנות לתת שירות ללקוחותיה למשך ימים ספורים. 

שוק הספנות העולמי ידע תקיפות סייבר לא מועטות בארבע השנים האחרונות, אשר בוצעו על נמלי ים, חברות ספנות וכלי שיט. שוק הספנות החל להיערך להתמודדות איתם במהלך שנים אלו, אך בקצב נמוך יחסית, תוך שמיושמים בו בפתרונות מדף להגנה על תשתיות המחשוב והמידע של נמלי הים וחברות הספנות.  

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית