ארה״ב הטילה סנקציות על בכירים בלארוסיים

מואשמים במעורבות בזיוף הניצחון של לוקשנקו בבחירות לנשיאות, ובסיכול האלים של המחאות ההמוניות במדינה. גם האיחוד האירופי הכריז על הטלת סנקציות נגד 40 מעורבים

הפגנות במינסק נגד לוקשנקו, ספטמבר. צילום: REUTERS/File photo

ארה״ב הטילה סנקציות על שמונה בכירים בלארוסיים ביום ו׳ האחרון, והאשימה אותם במעורבות בזיוף הניצחון של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו בבחירות שנערכו בחודש אוגוסט, ובסיכול האלים של המחאות שפרצו בעקבותיהן. רשימת הבכירים כוללת גם את שר הפנים הבלארוסי, יורי קראייב, ואת סגנו. הסנקציות כוללות הקפאת נכסים בארה״ב ואיסור על אזרחים אמריקניים לקיים איתם עסקים.

״ארצות הברית ושותפותינו הבינלאומיות עומדות מאוחדות בהטלת מחיר על אלו שערערו את הדמוקרטיה הבלארוסית במשך שנים״, נאמר בהצהרה של שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ׳ין.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי מוקדם יותר הכריז האיחוד האירופי כי יטיל סנקציות על 40 איש שהיו מעורבים בבחירות, בכללם שר הפנים וראש ועדת הבחירות. ממשלת לוקשנקו, שמכחישה כי תוצאות הבחירות זויפו, הודיעה כי ערכה כתגובה רשימה של אנשים שנאסר עליהם להיכנס לבלארוס, אך אינה מפרסמת אותה. ״אנו מטילים סנקציות ויזה נגד הנציגים המוטים ביותר של המוסדות האירופים, כולל הפרלמנט האירופי ומדינות החברות באיחוד״, אמר דובר משרד החוץ הבלארוסי, אנטולי גלאץ. על פי הדיווח, משרד החוץ של רוסיה הצהיר כי הסנקציות יחולו גם בשטחה.

מאז פרוץ המהומות לפני כמעט חודשיים, נוקט לוקשנקו, המכונה ״הדיקטטור האחרון של אירופה״, ביד קשה ביותר נגד המפגינים, המהווים אתגר משמעותי לשלטונו בן 26 השנים. למעלה מ-13 אלף איש נעצרו, ומנהיגי אופוזיציה גורשו או נכלאו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית