ההסתרה נמשכת: הוארך צו איסור פרסום על פרשת שחיתות בגוף ביטחוני 

הממשלה בישראל ממשיכה להסתיר פרשת שחיתות חמורה בגוף ביטחוני. צו איסור הפרסום הוארך עד סוף מרץ 2021

bigstock

בדיון שהתקיים ב-29.9.2020 ביקשה המשטרה מבית-המשפט להוציא צו איסור פרסום על חקירת פרשת שחיתות בגוף בטחוני. בית-המשפט נעתר, ואסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה, לרבות פרטים שעלולים לזהות את החשודים, נכתב בפרסום של העין השביעית

"לצו צורפה הבהרה: "איסור הפרסום יחול על כל פרסום באמצעי התקשורת הישראלים והזרים השונים, לרבות בפרסומים ברשתות חברתיות שונות, ולרבות ציטוטים מלאים או חלקיים של פרסומים מכלי תקשורת זרים, הפניה לפרסומים באינטרנט וכל אמצעי מדיה אחר, לרבות כל רמז ישיר או עקיף לקיומה של כל עובדה הנוגעת לפרשה הנדונה. בית-המשפט קבע כי הצו יישאר בתוקף עד 29.3.2021", נכתב בפרסום. 

מה כן מותר לפרסם?

"המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה לחשודים במעורבות בפרשת שחיתות חמורה בגוף בטחוני כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע. בין היתר, בגין חשדות לביצוע עבירת שוחד, קבלת דבר במרמה, גניבה על-ידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, הלבנת הון ועבירות מס.

"על-פי החשד, עובדי ציבור בגוף בטחוני לקחו שוחד מחברות העוסקות במכירת ציוד לגופי ביטחון ומבעליהן בתמורה לכך שיקדמו במסגרת תפקידם בגוף הבטחוני עסקאות מכר בין גוף הביטחון וגופי ביטחון נוספים לבין החברות המשחדות. היקף המרמה כלפי גופי הביטחון נאמד בעשרות מיליוני שקלים. התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה בינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, משטרת ישראל, ויחידת יהלום ברשות המסים".

למרות הצו, כל קורא חכם יכול לנחש באיזה גוף מדובר ששומרים עליו בכזו אדיקות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית