המירוץ להקמת מרכז סייבר לממשלת גאנה 

תעשייה אווירית ורפאל מנהלות מו"מ להקמת CERT לממשלת גאנה. מדובר בפרויקט בהיקף של עשרות מליוני דולרים אם יצא לפועל. שתי החברות בחרו לא להגיב 

By Mission of Norway to the EU (https://www.flickr.com/photos/norway_mission_eu/) - https://www.flickr.com/photos/norway_mission_eu/34787337870/, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59786541

לישראל דיפנס נודע כי רפאל ותעשייה אווירית, בסיוע חברות אזרחיות מישראל, מתמודדות על הקמת מרכז סייבר (CERT) לממשלת גאנה. מדובר בפרויקט, שאם יצא לפועל, יהיה בהיקף של לפחות עשרות מליוני דולרים. עם זאת, מוסרים המקורות כי מדובר בעסקה מורכבת, המתובלת בהרבה פוליטיקה ורגולציה. 

אזכיר כי גאנה עומדת לפני בחירות בחודש דצמבר הקרוב. הבחירות יתנהלו בין שתי מפלגות עיקריות. הNPP, מפלגת השלטון הנוכחית ומפלגת הNDC, אותה מוביל הנשיא לשעבר. מערכת הבחירות הזו, ככל מערכת בחירות באפריקה, מייצרת הרבה כותרות, חלקן נוגעות גם לישראל. עם זאת, מומלץ לקחת את הפרסומים בערבון מוגבל, שכן חלקם הגדול, לפחות ביחס לישראל, אינם מדויקים. בלשון המעטה. 

תעשייה אווירית ורפאל כבר הקימו בעבר מרכזי סייבר. רפאל הקימה, בין היתר, את הCERT הישראלי ופועלת במספר מקומות נוספים במרכז ודרום אמריקה. תעשייה אווירית הקימה את הCERT להונדורס, לאחרונה הקימה אקדמיית סייבר בבוסניה, ופועלת בעוד מספר מדינות. 

רפאל ותעשייה אווירית החליטו לא להגיב לכתבה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית