צה"ל חונך חוות שרתים חדשה

במסגרת התכנית לצמצום חוות שרתים בצבא עליה דווח בעבר, צה"ל חונך חוות שרתים חדשה. סה"כ הצבא יצמצם את מספר החוות מעשרות לכמה בודדות עם יתירות וגיבוי חם 

צה"ל חונך חוות שרתים חדשה

דובר צה"ל

בשבועות האחרונים, תחת מעטה חשאיות, נחנך ה"דאטה סנטר" - מרכז נתונים גדול במיוחד של צה"ל. במשך עשור עמלו באגף המודיעין על בנייתו של המתקן החדש, שנמצא כולו מתחת לאדמה. ה"דאטה סנטר", או בשמו הנוסף "חמש תשיעיות", הוקם כדי לאפשר רציפות תפקודית של כלל מערכות הצבא במשך 99.999% מהזמן. בתוך המתקן קיימת המעטפת הנדרשת להפעלתן השוטפת של המערכות, גם במקרי חירום וגם ללא חשמל ומים עד למשך כשבוע - כך שהמתקן עמיד בפני כמעט כל איום.

היחידה הטכנולוגית באגף המודיעין, שאמונה על תפעול ה"דאטה סנטר", כוללת אנשי מקצוע בסטנדרט עולמי שמתפעלים את המתקן 24/7. "המטרה שלנו הייתה להביא את האנשים מכלל הצבא, ומאגף המודיעין בפרט, שהכי בקיאים בתחומם", מספר מפקד המתקן, סא"ל ע', "בסופו של דבר, תפעול של דאטה סנטר בסדר גודל כזה ובעצימות כזו, הוא משימה מאתגרת במיוחד שדורשת הון אנושי יוצא דופן".

בעבר, מרכזי הנתונים של הצבא היו רבים והתפרסו במקומות שונים. בזכות המתקן החדש, מאוגדות מעתה המערכות של כלל הזרועות תחת קורת גג אחת. "כשהמערכות המבצעיות של צה"ל נמצאות כולן במקום אחד, אנחנו יכולים להקפיץ מעלה את יכולת סגירת המעגלים הרב זרועית", מסביר מפקד המתקן.

מכיוון שמדובר במערכות המבצעיות ביותר שקיימות בצה"ל, כל מערכת שרוצה להיות חלק מהמתקן מחויבת לעבור תהליך מיוחד של התאמה ודיגיטציה. "המתקן עצמו 'גמיש לשינויים', דבר שמאפשר לנו לשנות ולהתאים את כל המערכות בהתאם להתפתחות הטכנולוגית אפילו עשרות שנים קדימה", מסכם סא"ל ע' בגאווה.

אולי יעניין אותך גם