התנגדות בסנאט האמריקני למכירת מטוסי חמקן F-35 לאיחוד האמירויות 

על פי פרסומים בארה"ב, לא ידוע כי האיחוד כבר הגישה "כתב בקשה" לרכישת מטוסי F-35

Photo credit: U.S. Air Force Photo

קולות בסנט האמריקני נגד מכירת מטוסי חמקן F-35 לאיחוד האמירויות: "לא צריך להיות מדען טילים כדי להבין שאם ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שיש לה מטוסי F-35 הרי מכירת המטוסים למישהו אחר מבטלת את היתרון הצבאי", אומר הסנטור בוב מנדז.

בדיון בוועדה לקשרי החוץ של הסנט התאמץ נציג בכיר של הממשל, סגן שר החוץ דיוויד הייל, להסביר את כוונות הממשל באומרו כי "מתקיימות עתה שיחות בנושא צרכיה הביטחוניים של איחוד האמירויות". והוסיף כי לא ידוע לו שהאיחוד כבר הגישה "כתב בקשה", שהוא הצעד הראשון בתהליך בקשה לרכש ציוד צבאי.

מה שהדאיג את יו"ר הוועדה ג'ים ריש ואת סנטור בוב מנדז היה החוק האמריקני המבטיח שמירה על יתרונה הצבאי של ישראל. על כך השיב סגן שר החוץ הייל כי "לפני שהממשל יחליט על העסקה הוא יקיים התייעצויות עם ישראל", אלא שדבריו אלו נתקלו בהתנגדויות של כמה סנטורים.

BREAKING DEFENSE מוסר כי כל עסקת מכירה של מטוסי F-35 חייבת אישור של הוועדה לקשרי חוץ של הסנט, וכרגע ההתנגדות למכירה היא דו-מפלגתית. היו"ר ריש הדגיש כי החלטה על מכירת המטוסים חייבת להידון בקונגרס, ו"חובה לשמור על המחוייבות שלנו לשמירה על יתרונה הצבאי והאיכותי של ישראל, וכן לא להפר את חוק היצוא הצבאי".

שר ההנה מרק אספר הודיע כי הבטיח לישראלים ולקונגרס "שהחוק לשמירת היתרון הצבאי והקשרים עם ישראל הם בראש מעיינינו."  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית