חשד: עובד תעשייה אווירית ניסה למכור חלפים של מנועי סילון לגורמים אזרחיים

היקף ההונאה מוערך במאות אלפי דולרים. טרם ברור האם העסקה יצאה לפועל. הערכה: ניסיון המכירה ללקוח זר

חשד: עובד תעשייה אווירית ניסה למכור חלפים של מנועי סילון לגורמים אזרחיים

אילוסטרציה. קרדיט: תעשייה אווירית 

הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) ויחידת ההונאה של מחוז מרכז במשטרת ישראל עצרו עובד בתעשייה האווירית, בחשד שניסה למכור חלפים של מנועי סילון לגורמים אזרחיים. תחילתה של החקירה בתלונה שהעבירה התעשייה האווירית למלמ"ב במשרד הביטחון, על עובד החברה שפנה לגורמים אזרחיים והציע למכירה חלקי חילוף למנועי סילון של התעשייה האווירית בשווי מאות אלפי דולרים.

בעקבות קבלת המידע, נפתחה חקירה סמויה ומשותפת ליחידת החקירות במלמ"ב וליחידת ההונאה במחוז מרכז של המשטרה. במהלך החקירה, שוטר במסווה יצר קשר עם העובד וביצע איתו עסקה, שבסיומה נעצר על ידי בלשי המשטרה. החשוד בן 52 מנס ציונה, נעצר לחקירה. בסיומה שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.

ההערכה היא כי ניסיון המכירה, ככל הנראה, בוצע מול לקוח פוטנציאלי בחו"ל. בישראל אין הרבה צרכנים של חלפים למנועי סילון בשוק האזרחי ואלו שיש, מכירים היטב את תעשייה אווירית. כך שניסיון מכירה לאלו, אינו מעשה חכם. יתרה מכך, ניתן להניח כי העובד ניסה למכור ללקוח שהכיר, או דרך לקוח שהכיר. מכאן, שאותו עובד ככל הנראה נמצא בתפקיד שמאפשר קשר עם לקוחות שרוכשים מוצרים כאלו מתעשייה אווירית.  

מהתעשייה האווירית נמסר כי הנהלת התעשייה האווירית רואה בחומרה פעילות שכזו ולא תיתן יד לניסיונות מרמה ודבר עבירה. עם העלאת החשד הראשוני, החברה פנתה ביוזמתה למלמ"ב במשרד הביטחון על מנת לטפל בנושא בצינורות המקובלים ועל פי חוק. כלל הגורמים בחברה הונחו לשתף פעולה ולהביא למיצוי הדין כנדרש.

אולי יעניין אותך גם