כתב אישום נגד חשודים בירי לעבר רכב שב"ס

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתבי אישום לביהמ"ש המחוזי נגד חמישה חשודים 

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתבי אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד נואל אברזיל (31), בן צבאן (31), חן דסה (19), וואסם באדר (21) ווהאם באדר (23) הכוללים עבירות של (כל נאשם על פי חלקו בכתבי האישום): סחיטה בכוח, נשיאת נשק ותחמושת, ירי מנשק חם, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, ועבירות נוספות.

לפי כתבי האישום, שהוגשו על ידי עו"ד קובי מושקוביץ, בקיץ 2018 נגנב אקדח בראשון לציון. אברזיל, צבאן, דסה ובאדר מחזיקים בקשרי חברות ותקשורת טלפונית. במוקד החבורה, לה שייכים גם אחרים שזהותם אינה ידועה, נמצא אברזיל. בתקופה הרלוונטית לכתבי האישום, הייתה מעורבת החבורה באירועים בהם נעשה שימוש בירי מהאקדח שהיה בשליטת מי מבני החבורה, עד שהאקדח אותר ונתפס ביום 26.5.20, לאחר שנשא והובל בידי אחר מבני החבורה.

כתב האישום נגד אברזיל, צבאן ודסה עניינו בסחיטה וירי לעבר ביתו של המתלונן. אברזיל ביקש לסחוט מהמתלונן תשלום של חוב ישן, הנטען כחוב עסקי של המתלונן לדודו של אברזיל, יצחק אברג'יל. המתלונן כפר בקיומו של החוב בפגישה בה נכחו אברזיל, צבאן ובאדר ובשיחות טלפון המשכיות עם אברזיל. משכך, על מנת לזרוע פחד ולהטיל עליו אימה, נשא אברזיל או מי מטעמו את האקדח וירה בליל 20.11.19 לעבר בית המתלונן ורכבו.

בימים שלאחר מכן, פנו אברזיל וצבאן למתלונן מספר פעמים ודרשו את תשלום החוב. לאחר שהמתלונן לא ענה לשיחות הטלפון וההודעות מצבאן, איים צבאן תוך שהוא מודע לירי על בית המתלונן, וכתב לו "רק שתדע גבר לא תמיד שומעים שריקות".

אישום נוסף מייחס לדסה ובאדר קשר לירות לעבר מתקן שב"ס. השניים הצטיידו באקדח ובאופנוע שהחזיק באדר. דסה תצפת ועקב אחר הרגלי הסיור הרכוב של כלא איילון. ב- 12.1.20, סמוך לשעה 22:46, נסעו השניים על האופנוע, ובהתקרבם לעבר רכב הסיור שסבב את כלא איילון, ירה דסה שלוש יריות לעבר רכב הסיור. לאחר מכן נמלטו השניים בנסיעה מהירה מהמקום.

אישום נוסף בכתב האישום שהוגש נגד וואסם וואהם באדר מייחס לשניים עיסקה אחרת בנשק, לאחר שהשניים שוחחו על אודות אקדח שמסר וואסם לוואהם, וכן על מחירם של כלי נשק שמחזיק אחר שזהותו אינה ידועה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית