חיל הנחתים האמריקאי בחר במערכת התקשורת הטקטית ״אוריון״

בחודש שעבר חתמה אולטרה, החברה המייצרת, על חוזה עם חיל הים האמריקאי בשווי של כ-145 מיליון דולרים, לאספקת מערכות תקשורת טקטיות אמפיביות (ATCS)

חיל הנחתים האמריקאי בחר במערכת התקשורת הטקטית ״אוריון״

U.S. Army photo by Spc. Derek Mustard

החברה האמריקאית אולטרה אלקטרוניקה (Ultra Electronics TCS) הודיעה השבוע כי פיקוד המערכות של חיל הנחתים האמריקני ביצע הזמנה בסך 31 מיליון דולר עבור מערכות רדיו ORION X500. הזמנה זו היא במסגרת חוזה ללא הגבלת כמות בסך 497 מיליון דולר, שהוענק ל- Ultra TCS בשנת 2019 לתמיכה בפרויקט הרדיו TRILOS של צבא ארה"ב.

פיקוד המערכות של חיל הנחתים הוא האחראי מטעם חיל הים (הזרוע לה שייכים הנחתים) בכל הקשור לתוכניות מערכות נשק קרקעיות ומערכות טכנולוגיות, על מנת לצייד ולהחזיק כוחות ימיים עם יכולות נרחבות, עכשוויות ועתידיות, של פריסה ותגובה למשבר.

חיל הנחתים האמריקני יהיה המשתמש העיקרי החדש במערכת הרדיו ORION X500. בחודש שעבר, חתמה אולטרה על חוזה נפרד עם חיל הים האמריקני למערכות תקשורת טקטיות אמפיביות (ATCS), בשווי של כ-145 מיליון דולרים. צבא ארה"ב רכש במהלך השנים מספר דורות של מערכות התקשורת הטקטיות של החברה, כולל ה-ORION. עם התוספת האחרונה של חיל הנחתים, כמה גופים עיקריים של משרד ההגנה ישתמשו במערכת באופן ישיר.

מערכת הרדיו ORION הינה פלטפורמת רדיו MIMO מבוססת-תוכנה, רב-ערוצית, מרובת-פס, ומאפשרת רשת אלחוטית הטרוגנית מאוחדת (HETNET) המסוגלת לתמוך במגוון דרישות משתמש ופעולות רשת גמישות בסביבות מאתגרות וגדושות.

לדברי החברה, חיל הנחתים בחר במערכת ORION בזכות גודלה הקטן ומשקלה הנמוך, קיבולת רוחב הפס ויכולות התקשורת לטווח הרחוק הגבוהים, וכן אפשרותה להתפרס במהירות. פרויקט LRS נועד להחליף את פלטפורמות הרדיו AN / MRC-142 וה-WPPL מדור קודם, וה-ORION נבחר משום שהוא עונה על כל דרישות חיל הנחתים בפלטפורמה אחת. אימוץ ה- ORION על ידי חיל הנחתים יבטיח יכולת פעולה הדדית עם נכסי תקשורת פרוסים אחרים שכבר נמצאים בשימוש במשרד ההגנה, כולל צבא ארה"ב, הצי האמריקני והכוחות המיוחדים של ארה"ב.