תעשייה אווירית פותחת אקדמיה ללימודי סייבר בבוסניה

הסימולטור של החברה יתמוך בתלמידי תואר ראשון למדעי המחשב בתרגול מעשי 

צילום: תעשייה אווירית

על פי אתר החדשות הדרום-מזרח אירופאי SeeNews, תעשייה אווירית, באמצעות אלתא,  תפתח אקדמיה ללימודי סייבר בעיר בניה לוקה שברפובליקת סרפסקה, הרפובליקה הסרבית האוטונומית של בוסניה הרצוגובינה.

"[הסכם] זה הינו עוד הוכחה למחויבותנו לחנך מומחים ברפובליקה הסרבית, בשיתוף פעולה עם המומחים הישראלים, מתוך הנחה שכבר בשנה הבאה יחסרו בענף זה למעלה ממיליון אנשי מקצוע", אמר מילורד דודיק, נציג סרפסקה בנשיאות התלת-ראשית של בוסניה, בהצהרה שהוציאה ממשלת הרפובליקה הסרבית מוקדם יותר השבוע, לאחר שנפגשה עם נציגי תעשייה אווירית. 

בשיחה עם אסתי פשין, מנהלת מפעל הסייבר באלתא, מגלה פשין כי היוזמה החלה בביקור של שר החינוך של בוסניה בישראל. בביקור חשפו בפניו במפעל הסייבר את היכולות של המאמן. בסיום הביקור, הוחלט כי המאמן ישמש לצורך הכשרת סטודנטים בזמן לימודיהם לתואר ראשון במדעי המחשב. 

הפרויקט מבוסס על הכשרה של תשעה חודשים - ארבעה תיאורטיים ועוד חמישה מעשיים. כאשר המאמן מספק את התשתית ללמד תרחישים מעשיים וכן לבחון האם הסטודנט עומד בקריטריונים שהוקצו לו. בסיום תשעת החודשים, התלמיד מקבל תעודה שתצטרף לתואר הראשון שלו במדעי המחשב. 

"בשונה מהכשרות ממוקדות יצרן, אנחנו מספקים הכשרה מלאה. התכנית מכינה את הסטודנט למבחנים של ארגון ISACA", מסבירה פשין בראיון לישראל דיפנס. "אנו מציעים סימולטור עם תרחישים המותאמים למסלול הלימוד. יש גם תרגול צוות אדום מול כחול. תרחישים המדמים מתקפות ידועות ועוד. הסימולטור בודק כל הזמן את היעילות של הסטודנט." 

הלימודים , בשל נגיף הקורונה, יתקיימו בצורה מקוונת. עם זאת, בבוסניה רוצים להמשיך להשתמש בסימולטור גם כאשר הלימודים יתקיימו בצורה פרונטלית. במקביל, שר החינוך של בוסניה שוקל להכניס תכני סייבר גם לבתי הספר. בשלב זה בתעשייה אווירית לא מוכנים לומר האם הסימולטור יכנס גם ללימודי תואר שני ושלישי בבוסניה. 

עוד נקודה היא בריחת מוחות מבוסניה לאוסטריה ושוויץ. "הממשל רוצה להשאיר את החבר'ה הצעירים במדינה", אומרים בתעשייה אווירית. "הם בונים על ההכשרות שלנו בעיקר בזכות העובדה שתעשייה אווירית היא מותג מוכר במדינות הבלקן. התמיכה למהלך מגיעה גם מנשיא בוסניה." 

אחת השאלות העולות מהמהלך היא עד כמה "תתפוס" התעודה המסויימת בקרב ארגונים עסקיים וארגונים ממשלה באירופה. אלו צריכים להעסיק את בוגרי הקורס. בתעשייה אווירית מסבירים כי האחריות לשיווק התעודה בבלקן ובאיחוד האירופאי היא של הממשל בבוסניה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית