לראשונה: ישראל תוביל פורום רגולציית תקשורת ארופאי-מזרח תיכוני

בין החברות המצביעות: מצרים, ירדן, מרוקו, תורכיה והרשות הפלסטינית. משרד התקשורת הישראלי נבחר ליו"ר רשת הרגולטורים האזורית לשנת 2022

לירן אבישר בן-חורין. צילום: לע"מ

ישראל נבחרה פה-אחד לעמוד בראשות קבוצת הרגולטורים האירו-ים תיכונית European Mediterranean Regulators Group לשנת 2022 ולסגנית יו"ר ב-2021. בין החברות המצביעות: מצרים, ירדן, מרוקו, תורכיה והרשות הפלסטינית. מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "היבחרותה של ישראל לעמוד בראשות קבוצה הוא הישג מקצועי ודיפלומטי, המשקף את מעמדה של ישראל כגורם משמעותי בזירת התקשורת הבינלאומית והאזורית"

הקבוצה, שהוקמה ב-2008 וממומנת ע"י האיחוד האירופי, מהווה רשת קשר ופעילות משותפת לכלל רשויות הרגולציה בתחומי התקשורת סביב אגן הים התיכון- מדינות דרום אירופה והשכנות לחופיו המזרחיים והדרומיים של הים התיכון. משרד התקשורת הישראלי היה חלק ממקימי ויוזמי הקבוצה, והוא מהווה שחקן פעיל, חשוב וקבוע בה לאורך שנות קיומה.

הקבוצה מקיימת לאורך השנים סדנאות מקצועיות בנושאים מרכזיים בתחום התקשורת כדוגמת ניטרליות רשת, פריסת תשתיות מתקדמות, איכות השירות, הגנת הצרכן, 5G, רומינג בינלאומי, IOT, OTT ועוד. בקבוצה חברים רגולטורים ממצרים, תוניסיה, מרוקו, ירדן, לבנון, לוב, , איטליה, ספרד, פורטוגל, צרפת, קפריסין, יוון, גרמניה, אוסטריה, , קרואטיה, שוויץ, סלובניה, בוסניה-הרצגובינה, מלטה, תורכיה והרשות הפלסטינית.

באירוע בכינוס מליאת קבוצת EMERG שהתקיים בשבוע שעבר, נבחר משרד התקשורת הישראלי ליו"ר רשת הרגולטורים האזורית לשנת 2022 ולסגן יו"ר הרשת (פורטוגל) לשנת 2021, בקונצנזוס מלא של כל הנוכחים במליאה, ביניהם נציגי פורטוגל, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה, שוויץ , בוסניה, קפריסין, כמו גם מצרים, ירדן, מרוקו, תורכיה והרשות הפלסטינית. יש לציין כי זו הפעם הראשונה שישראל נבחרה לעמוד בראשות הרשת. כמו כן, ישראל נבחרה להיות חלק מהמזכירות הקבועה של הרשת, כמובילת קבוצת העבודה בנושא הרומינג הבינ"ל.

מדינות רבות, לרבות נציבות האיחוד האירופי ומצרים, בירכו את האגף לקשרי חוץ במשרד התקשורת  וציינו את תרומתו לרשת לאורך השנים, יחד עם הקשרים המקצועיים והבין-אישיים, היוזמות והפעילות בנושא הרומינג הבינ"ל, הובלת קבוצות עבודה, ביקור של הקבוצה בישראל ועוד. מנכ"לית משרד התקשורת ציינה כי מדובר בהישג דיפלומטי ומקצועי מרשים לישראל, המביא לידי ביטוי את  יכולותיו ומעמדו המקצועי של המשרד באירופה ובאזור וכן את תרומתו המקצועית לעבודת הרשת ולקידום שיתוף הפעולה וההרמוניזציה האזורית בתחומי הרגולציה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית