אלביט השלימה אספקת צגים למטוס ה-V-22

אלביט ובואינג מציינים את השלמת האספקה של 1,500 צגים למטוס ה-V-22 של בואינג

אבי ברבר סמנכ"ל בואינג ישראל. קרדיט: אלביט מערכות

באירוע מצומצם שהתקיים ערב החג  במפעל הייצור של אלביט מערכות בכרמיאל, ציינו נציגי בואינג ובכירי אלביט את השלמת הייצור של 1500 צגים לטובת מטוס ה- V-22. באלביט מערכות בכרמיאל מועסקים 1000 עובדים רובם תושבי הצפון ומאות מהם מועסקים בפרויקט זה.

מטוס ה V-22 הוא מטוס מתקדם וייחודי שנמצא בשימוש מבצעי בצבא ארה"ב ויפן. ה V-22 מצויד בשני מנועים בעלי ציר משתנה המאפשרים לו להמריא ולנחות בצורה אנכית כמו מסוק. לאחר המראה והגעה לגובה הרצוי, ביכולתו לעבור לטיסה אופקית כמו מטוס רגיל, על ידי הטיית מנועיו לזווית של 90 מעלות לפנים. V-22 יכול לשאת 24 לוחמים קרביים ו- 9 טון של מטען פנימי.

בכל מטוס מותקנים 4 צגים דקים  ורב-שימושיים, שהם הדור השני של צגי קוקפיט שבואינג רוכשת מאלביט. על צג הקוקפיט הדק שגודלו 6 אינצ'ים מוצגת לטייסים כל אינפורמציית הטיסה בצורה אינטואיטיבית, באופן שמפחית את העומס הקוגניטיבי על הטייס ומשפר את בטיחות הטיסה. הצגים הדקים הללו הם חלק מחבילה אויונית רחבה יותר שפותחה על ידי אלביט עבור בואינג, הכוללת מערכת ראש לטייס, מחשבי משימה ומערכות תצוגה כמו גם אפליקציית מפה דיגיטלית. 

אלביט היא מובילה עולמית בפיתוח וייצור מערכות אלקטרוניות לכלי טיס, ומערכות שהיא מייצרת, בניהן קסדות טייס, צגים לקוקפיט ומערכות תצוגה עילית לטייס, מותקנות על שורה ארוכה של מטוסי ומסוקים מערביים. בין היתר פורסם לאחרונה כי אלביט נבחרה על ידי בואינג לספק מערכות תצוגה למטוס הקרב החדיש F/A-18 הורנט, לספק מסכי מגע רחבים לקוקפיט מטוס ה F-15 ומערכות שונות למטוס האימון העתידי של צבא ארה"ב (T-7 Red Hawk).

ייצור הצגים הדקים למטוס ה V-22 מתבצע במתקני אלביט בכרמיאל וב- FORT WORTH, טקסס. במפעלי אלביט בכרמיאל מועסקים למעלה מ - 1,000 עובדים, מאות מתוכם עוסקים בייצור מערכות למטוס ה V-22 של בואינג.  

יורם שמואלי, מנכל חטיבת כלי טיס באלביט מערכות: "אנחנו גאים בשותפות ארוכת השנים שלנו עם חברת בואינג. העבודה שאנחנו מבצעים עבור מטוס ה-V-22 מאפשרת יעילות מבצעית ומסייעת בפיתוח וקיום תעסוקה יציבה, רחבת היקף בתחום ההייטק בכרמיאל. אנחנו מצפים לשנים רבות נוספות של עבודה משותפת עם בואינג". 

אבי ברבר, סמנכ"ל בואינג דיפנס ישראל ציין בטקס בכרמיאל כי "מזה 25 שנה בואינג מפקידה בידי אלביט את ייצור ותכנון המערכות האויוניות המתקדמות. אנחנו גאים בעובדה ששיתוף הפעולה הזה תומך בקיומן של מאות משרות הייטק בישראל. אלביט הוכיחה לאורך השנים את עובדת היותה שותף נאמן ובעל מחויבות יוצאת דופן, ולאור זאת נבחרה,  בין היתר, גם לספק מסכי מגע רחבים (Large Area Display) במסגרת שדרוג מטוסי ה- F-15, ה- F/A-18 ומטוס האימון החדש – T-7. אנו תקווה כי המשך שיתוף פעולה פורה זה יסייע בעיצוב טכנולוגיות עתידיות של התעופה הצבאית."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית