קונגסברג תספק למרינס עמדות נשק בשליטה-מרחוק XM914

המערכות ישולבו ברכב הקל הטקטי המשותף (JLTV) ויכללו מספר מערכות אנטי-כטב"מים ויכולות הגנה אווירית מיוחדות
 

Oshkosh Defense Photo.
 

חברת קונגסברג פרוטק מערכות ארה"ב (Kongsberg Protech Systems USA) הודיעה השבוע כי זכתה בחוזה של חיל הנחתים האמריקאי לאספקת עמדות נשק בשליטה-מרחוק  XM914(30x113 מ"מ) במסגרת תוכנית מערכת משולבת להגנה אווירית. המערכות ישולבו ברכב הקל הטקטי המשותף (JLTV) ויכללו מספר מערכות אנטי-כטב"מים ויכולות הגנה אווירית מיוחדות. 

מערכתXM914  היא עמדת הנשק בשליטה מרחוק בקליבר 30 מ"מ הראשונה שהוכשרה במיוחד לפלטפורמת JLTV. הוא כולל את התותח הממונע XM914E1 30x113 מ"מ עם מקלע קואקסיאלי M240  בקליבר 7.62 מ"מ, ערכת להתאמת משגר לטיל אוויר-אוויר סטינגר ואמצעים להתקנת מערכות אנטי כטב"מים עתידיות. לדברי החברה, עמדת הנשק בשליטה-מרחוקXM914  ממנפת מספר משמעותי של רכיבים ויכולות של עמדות נשק בשליטה-מרחוק אחרות וצריחים בקליבר בינוני של קונסברג שכבר סופקו הן לחיל הנחתים והן לצבא ארצות הברית כדי להביא ליעילות התמיכה הלוגיסטית ולתואמות כללית.

"למרות שזהו סוג חדש של כלי נשק ועמדה, הוא מבוסס על תכנון מוכח ורכיבים שהוסמכו בעבר כדי לספק לחיל הנחתים מערכת בסיכון נמוך המפחיתה את נטל ההספקה וההכשרה בכל הצבא", אמר ג'ף ווד, מנכ"ל Kongsberg Protech Systems USA. "אנו שמחים מאוד שנבחרנו שוב על ידי חיל הנחתים לתוכנית מאתגרת של עמדות נשק בשליטה-מרחוק. אנו מצפים לעזור להם לעמוד בלוח הזמנים האגרסיבי ולספק לנחתים יכולת קטלנית קריטית. "

חברת קונגסברג נבחרה לאחרונה לתכנן ולייצר את הצריח בקליבר בינוני בשליטה-מרחוק (MCT) לתכנית הרכבים האמפיביים של חיל הנחתים האמריקאי. קונגסברג מספקת גם את כל עמדות הנשק בשליטה-מרחוק במשקל בינוני לפלטפורמות האמפיביות וההגנ"א של רק"מי חיל הנחתים. לדברי נציגי החברה, קונגסברג היא היצרנית המובילה בעולם של עמדות נשק בשליטה-מרחוק, ומספקת כמעט 20,000 יחידות כאלו ליותר מ-20 מדינות ברחבי העולם. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית