ישראל מבקשת חבילת פיצוי ביטחונית מארה״ב

זאת בשל הסכמה אמריקנית למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. ישראל מעוניינת בהקדמת מסירת מטוסי תדלוק וכן בקבלת מטוס-מסוק V-22, מטוסי ׳אדיר׳ נוספים ומטוסי F-15 מתקדמים

מטוס F-35. צילום: BIGSTOCK/Copyright: Foto_VDW

ישראל מבקשת מהממשל האמריקני חבילת פיצוי ביטחונית שתכלול בעיקר כלי טיס מתקדמים והקדמת מסירתן של פלטפורמות שכבר הוחלט על רכישתן. מדובר בפיצוי על הסכמה אמריקנית עתידית למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות תוך עמידה על חוק הבטחת יתרון אסטרטגי לישראל.

לישראל דיפנס נודע, כי אם שר הביטחון בני גנץ ידון עם מארחיו בביקורו הנוכחי הקצר בוושינגטון על חבילת הפיצוי, הרי שחיל האוויר מעוניין להקדים את מסירתם של שני מטוסי תדלוק KC-46  של בואינג, וכן לחדש פריט הצטיידות חשוב שכבר נדון בעבר: המסוק-מטוס V-22 Tiltrotor, כלי טיס ייחודי המיועד בעיקר להטסה מהירה של כוחות מיוחדים ויחידות מיוחדות לזירות הלחימה. שני הכלים – מטוס תדלוק ומטוס-מסוק הממריא ונוחת אנכית – מיועדים על מנת להאריך את הזרוע המבצעית של חיל האוויר לטווחים גדולים.

אשר לרכש מטוסי קרב, סביר שישראל תבקש טייסת שלישית של מטוס חמקן F-35 'אדיר' של לוקהיד מרטין וכן מטוסי F-15 EX (שייקראו בארץ F-15 AI) של בואינג. זה תמהיל של מטוסי קרב שעונה על הדרישות של יכולות המתקדמות בעולם לאיסוף והפצת מודיעין בשילוב עם יכולות של נשיאת חימוש בכמויות גדולות לטווחים ארוכים. חבילת הפיצוי עשויה גם לכלול בקשות בתחום החימוש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית