ביקוש עולמי גובר למטוס הקרב F-16 Falcon

היצרנית לוקהיד מרטין עשויה להגיע ל-5000 הזמנות עבור המטוס הפופולרי. בימים אלה מיוצרים מטוסים עבור בחריין, בולגריה וסלובקיה

מטוס F-16 Falcon של חה״א הישראלי (״ברק״), במהלך תרגיל בגרמניה באוגוסט האחרון. צילום: BIGSTOCK/Copyright: ArjanL

אחרי שקו הייצור של מטוסי הקרב F-16 Falcon כמעט ונסגר מספר פעמים, חלה לאחרונה עלייה ניכרת בהזמנות למטוס הקרב. בלוקהיד מרטין יש כיום צבר של 130 הזמנות למטוס זה, כמה מדינות עומדות להגיש הזמנות נוספות, וסביר שהחברה תגיע לשיא של הזמנות - 5000.

סגנית הנשיא של חברת לוקהיד מרטין, מישל אוונס, סיפרה בראיון ל-Air Force Magazine על העלייה בעסקאות ה-F-16. החברה מייצרת מטוסים עבור בחריין, בולגריה וסלובקיה במפעלי החברה בגרינוויל, דרום קרוליינה, "ובהחלט נגיע למכירת 5,000 מטוסים מסוג זה", אומרת אוונס. קצב הייצור עומד על ארבעה מטוסים בחודש, והמפעל בגרינוויל שכר 400 עובדים חדשים.

מרוקו וטאיוואן הן לקוחות פוטנציאליות בעתיד הקרוב להצטיידות במטוסים אלו. הודו הזמינה דגם מתקדם של המטוס, שייוצר באופן מקומי בשיתוף פעולה עם החברה המקומית TATA. התכנית היא שלוקהיד מרטין תייצר, תחת רישיון בהודו, 114 מטוסים.  

לדברי סגנית הנשיא אוונס, יש מדינות שרכשו מטוסי F-35 חמקניים והן מזמינות עתה מטוסי F-16 כהשלמה לחילות האוויר שלהן. גם חיל האוויר האמריקני מעוניין בדגמים המתקדמים של הפאלקון. מצבת ההזמנות הנוכחית של מטוסי F-16 מבטיחה שייצור המטוס יימשך עד שנת 2025.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית