בלוקהיד מרטין מפתחים נשק לייזר מוטס שיורכב על מטוס קרב

בשלבי הפיתוח מנצלים ידע שנצבר בפיתוח תכניות אנרגיית לייזר עבור הצבא והצי

By U.S. Air Force photo by Master Sgt. Donald R. Allen - http://www.dvidshub.net/image/935698/aerial-refueling-f-35-lightning-ii-joint-strike-fighters-eglin-afb-fla#.UZyEMrVU8QY, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49689165

חברת לוקהיד מרטין מתכננת לחמש מטוס קרב במתקן נשק לייזר בעוד כחמש שנים. המערכת, הקרויה "נשק לייזר טקטי מוטס", מיועדת ליירט ולהשמיד טילים טקטיים וכן טילי אוויר-אוויר וקרקע-אוויר.

מרק סטפן, הממונה על פיתוח טילים בלוקהיד מרטין, אמר ל-FLIGHT GLOBAL : "אנו משקיעים כספים במאמצים לפתח מרכיבי לייזר עתיר אנרגיה. מדובר בהשקעה של 20 מיליון דולר במפעל של החברה באורלנדו, בו מפתחים את המרכיבים האופטיים של נשק לייזר". החברה הודיעה שבפיתוח נמצא לייזר סיב רב-עוצמה עבור מעבדות חיל האוויר האמריקני כדי לייצר מדגים טכנולוגיות , כאשר המטרה היתה להתקין נשק לייזר על מטוס קרב עד שנת 2021 אולם יש דחייה עד 2023 בגלל בעיות טכניות.

נשק לייזר יותקן על מטוס הקרב כמט פוד רגיל הנושא ציוד אלקטרוני. בשלבי הפיתוח מנצלים ידע שנצבר בפיתוח תכניות אנרגיית לייזר עבור הצבא והצי. מדובר בפרוייקטים של לייזר שנועד ליירט רחפנים וחימושים משוטטים. לשם כך מפתחים חיישנים אופטיים מיוחדים שיאפשרו יירוט טילים תוקפים מהירים ביותר.

לוקהיד מרטין אינה מגלה את הטווח וקצב האש של נשק הלייזר המוטס, בטענה שנתונים אלו תלויים בסוג המטרות שיותקפו בנשק לייזר מוטס על מטוס קרב. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית