נתפסה חולייה שניסתה להבריח טלפונים לבית סוהר ביטחוני

תכננה להשתמש ברחפן גדי להבריח מכשירים סלולריים לתוך בית הסוהר ׳גלבוע׳ לאסירים ביטחוניים. כתבי אישום הוגשו היום (ה׳) נגד המעורבים בפרשה

קרדיט תמונה: דוברות שב״ס

חטיבת המודיעין של שב״ס סיכלה תכנון של חולייה מאזור טולכרם-שכם להבריח טלפונים סלולאריים באמצעות רחפן לתוך בית הסוהר 'גלבוע' לאסירים ביטחוניים, המשתייכים לג'יהאד האסלאמי. הפרשה התרחשה לפני כחודש וחצי, אך רק כעת הותרה לפרסום. כתבי אישום הוגשו היום (ה׳) נגד חמשת המעורבים, בהם שני אסירים ושלושה נוספים בעלי עבר פלילי או ביטחוני. 

על פי הודעה רשמית שפרסם שירות בתי הסוהר, הסיכול התבצע ביולי האחרון, כאשר בלשי יחידת ׳דרור׳ של חטיבת המודיעין בשב״ס, בשיתוף כוחות של סוהרי מחוז צפון ויחידת 'גלבוע', נפרסו במארבים ותצפיות במספר מוקדים סביב בית הסוהר גלבוע. בשעות הערב הגיע רכב חשוד והחל נוסע סביב המתקן במה שנראה כמו ׳סיור לבחינת השטח׳ לעיני תצפיתני המארב.

בתום סיור השטח שביצעו החשודים ברכב, הם נכנסו לשטח פתוח הפונה לשדות של קיבוץ בית השיטה. בלשי יחידת ׳דרור׳ החלו בסריקות שקטות בשטח הגדול בסיוע יחידת הרחפנים של משטרת ישראל. רחפני המשטרה סרקו מגובה באמצעות מצלמות תרמיות את האזור והכווינו בחושך את הכוחות בשטח, עד שאלה איגפו את הרכב והחשודים בו, דקות לפני הפעלת רחפן לכיוון בית הסוהר. מפקד הכוח נתן את האות והבלשים הפתיעו את החשודים ותפסו אותם בהכנות להברחת הטלפונים.


שלושה חברי חוליה נתפסו, שניים אסירים לשעבר המשתייכים לג'יהאד האסלאמי והשלישי לפתח. כולם רקע פלילי או ביטחוני. שלושת החשודים נתפסו ברכב עם לוחיות זיהוי משוכפלות שבתוכו נמצאו גם סמים מסוגים שונים. בסיוע שוטרי משטרת בית שאן בוצעו סריקות מקיפות שנמשכו עד לבוקר למחרת, ונמצא הרחפן יחד עם שישה טלפונים שהיו מיועדים להחדרה לשטח בית הסוהר.
תיק החקירה נוהל ע״י בלשי ימ״ר צפון במשטרה בשל המורכבות והרגישות.


במהלך המעצר עלה חשד שאסירים מתוך כלא ׳גלבוע׳ פעלו ישירות מול חברי החולייה שנתפסה ועל כן בוצעו פעולות נוספות על מנת לאתר את האסירים. במבצע לילי, בוצעה פריצה שקטה לתוך אגף הג'יהאד האסלאמי ב׳גלבוע׳ ע״י בלשי 'דרור' ויחידת ימ״ז מחוז צפון בשב"ס. הכוחות נכנסו לאגף ופרצו לתא בעקבות מידע מודיעיני שם תפסו אסיר ביטחוני המדבר בטלפון בזמן אמת. האסיר נעצר במקום והועבר להמשך טיפול חקירתי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית