איחוד האמירויות תורמת 80 טנקי לקלרק לירדן

כמות זו של טנקים אמורה לאפשר לירדן לצייד שניים מתוך ארבעת גדודי הטנקים השייכים לדיביזיית השריון השלישית שלה. העברה זו עשויה לאפשר שיתופי פעולה חדשים סביב שדרוג הטנק

טנק לקלרק. צילום: Daniel Steger/Wikimedia

על פי הבלוג הצרפתי Blablachars, איחוד האמירויות הערביות החליט לתרום לירדן 80 טנקי מערכה לקלרק (Leclerc) צרפתיים, הנמצאים בשירות למעלה מ-20 שנים.

כמות זו של טנקים אמורה לאפשר לירדן לצייד שניים מתוך ארבעת גדודי הטנקים השייכים לדיביזיית השריון השלישית שלה, כך על פי הידיעה. דיביזיה זו מורכבת למעשה משתי חטיבות: הראשונה, חטיבת השריון 40 (המלך חוסיין), כוללת את גדוד הטנקים השני (גדוד הטנקים המלכותי) וגדוד הטנקים הרביעי (הנסיך עלי בן אל חוסיין). החטיבה השנייה, חטיבת השריון ה-60 (הנסיך חסן), כוללת את גדוד הטנקים המלכותי השלישי וגדוד הטנקים המלכותי החמישי. שתי החטיבות הללו הועברו לפיקוד המרכז בשנת 2018. כל היחידות הללו מצוידות בטנקים ישנים יותר כגון טאריק (סנטוריון), M60 A1, אל-ח'אליד (צ'יף) או אל חוסיין (Challenger1).

ואי אפשר בלי רוחות השלום המנשבות באיזור. Blablachars מציין כי למרות השלום עם ישראל, ירדן בכל זאת נותרת בסביבה לא יציבה למול סוריה ועיראק, מדינות המצוידות בטנקים רבים, חלקם מהדור האחרון כמו ה-T-90. החלטה זו של איחוד האמירויות, הניזונה מהיחסים המצוינים בין מנהיגי שתי המדינות, קיבלה חיזוק גם מנרמול היחסים בין ירושלים לאבו דאבי והסכם השלום בין שתי המדינות.

הבלוג הצרפתי מסכם כי העברה זו מאיחוד האמירויות לירדן עשויה לאפשר יצירת שיתופי פעולה אפקטיביים חדשים סביב שדרוג הטנק בשלוש המדינות המשתמשות בו, קרי איחוד האמירויות עם מעט יותר מ-300 טנקים, ירדן עם 80 טנקים, וכמובן צרפת עם 200 טנקים.

האתר Armyrecognition.com מציין כי טנק הלקלרק הוא עמוד השדרה של הכוחות המזוינים של איחוד האמירויות, ונמצא בשירות מאז 1994. בשנת 1993 חתמה איחוד האמירויות על חוזה עם חברתGiat Industries הצרפתית (כיום Nexter Systems)  בשווי 4 מיליארד דולר לרכישת 436 רק"מים, כולל 388 טנקי לקלרק. שני טנקים להכשרת נהגים, ו-48 טנקי תחזוקה מבוססי שלדת Leclerc. בשנת 2003 חתמה החברה על חוזה לשדרוג מאות טנקים של לקלרק שסיפקה לאיחוד האמירויות במסגרת העסקה של העשור הקודם. כ-70 טנקי לקלרק של איחוד האמירויות הוצבו בפעולות לחימה בתימן (ליד עדן), כחלק מהקואליציה בראשות סעודיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית