צעיר מניו ג׳רזי מואשם בתמיכה בחמאס

שלח כספים לעזה, ופרסם ברשתות החברתיות איומים ללכת למצעד למען ישראל ״ולירות שם בכולם״. אם יורשע, צפוי לעונש מאסר של עד 10 שנים

הפגנת חמאס, עזה. צילום: REUTERS/Ismail Zaydah

משרד המשפטים האמריקני עדכן כי אזרח ממחוז סומרסט, ניו ג׳רזי, הודה השבוע בפני בית המשפט כי הסתיר ניסיונות לספק תמיכה מהותית לחמאס. ג׳ונתן שי, בן 21, הודה כי הסתיר ביודעין והסווה את אופי, מיקום ומקור ניסיונותיו לספק משאבים חומריים ואחרים לחמאס, וכי ידע שמדובר בארגון טרור זר.

על פי ההאשמות, בשנת 2018 שלח שי 100 דולר לאדם בעזה שהאמין כי הוא חבר בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, וגם פרסם בחשבון האינסטגרם שלו ״כרגע תרמתי 100 דולר לחמאס. אני די בטוח שזה לא חוקי, אבל לא אכפת לי״. ב-2019 פרסם סרטון באינסטגרם בו הצהיר כי הוא נגד הציונות והממסד הניאו-ליברלי, ואמר כי אם ימצא את הדרך, ייסע להצטרף לחמאס בעזה. בהמשך הסרטון הציג שי אקדח ודגל חמאס, ואמר כי הוא הולך למצעד למען ישראלי ״ואני הולך לירות שם בכולם״.

״אני רוצה לירות במפגינים הפרו-ישראלים...אתה יכול להשיג אקדח ולירות בהמון, או להשתמש ברכב כדי לדרוס אנשים״, כתב שי בפוסט נוסף. ״לא אכפת לי אם כוחות הביטחון יבואו אחרי, הם יצטרכו לירות לי בראש כדי לעצור אותי״. החקירה האמריקנית חשפה גם ערוץ יו-טיוב של שי, בו רשימות השמעה של סרטונים התומכים בסוריה, חיזבאללה, סדאם חוסיין, צפון קוריאה ועוד.

אם יורשע, צפוי שי לעונש מקסימלי של 10 שנות מאסר ולקנס של 250 אלף דולרים. גזר הדין מתוכנן לינואר 2021.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית