Hetz Ventures מגייסת קרן שניה בסך 77 מיליון דולר

Hetz Ventures, אשר נוסדה בשנת 2018, ביססה במהירות את מעמדה כקרן המועדפת לפניות מצד יזמים ישראליים בתחומי הדיפ-טק בשלב ה- Seed

צלם: יוסי מסה

Hetz Ventures, קרן הון סיכון להשקעות בשלבים המוקדמים, הודיעה על סגירת קרן הדגל השנייה שלה בחתימת יתר בסך של 77 מיליון דולר. הקרן, שגויסה במלואה בזמן משבר הקורונה, ביצעה סגירה ראשונה בחודש אפריל, והסגירה הסופית התרחשה בחודש יולי.

עם סגירת קרן 2, Hetz Ventures תנהל כספים בסך כולל של למעלה מ- 130 מיליון דולר. החברה סגרה את קרן 1 בסך 55 מיליון דולר בפברואר 2018, ועל ידי מינוף רשת היזמים הישראליים והארגונים הבינלאומיים הרחבה שלה, השקיעה מאז ב- 10 חברות העוסקות במגוון תחומים דוגמת מחשוב ענן וסייבר.

Hetz Ventures, אשר נוסדה בשנת 2018, ביססה במהירות את מעמדה כקרן המועדפת לפניות מצד יזמים ישראליים בתחומי הדיפ-טק בשלב ה- Seed, אשר עוסקים בתחומי הטכנולוגיה לארגונים, DevOps, סייבר, מחשוב ענן ופינטק. בעוד ש- 90% מהמשקיעים בקרן 2 הם משקיעים בינלאומיים מנוסים, הקרן הצליחה למשוך השקעות מצד מייסדים של חברות הפורטפוליו שלה מקרן 1, אשר ביצעו השקעה חוזרת בקרן 2, לצד יזמים מקומיים אשר מכרו בהצלחה מספר חברות בעבר.

"הקמנו את Hetz Ventures לפני קצת פחות משלוש שנים במטרה להשקיע בחברות אשר בונות טכנולוגיות עמוקות, בעלות חסמי כניסה משמעותיים, והממנפות מודלים עסקיים יצירתיים לשינוי תפיסות שוק. בעולם העסקי המתנהל תחת השפעת הקורונה, טכנולוגיות אלו הינן בעלות חשיבות עליונה. אנחנו בונים שותפויות עם חברות שסוגרות פערים אמיתיים בשוק", אמר יהודה טאוב, שותף מנהל בHetz Ventures.

"הרשת הבינלאומית הענפה שלנו מאיצה באופן אקספוננציאלי את הצלחתן של חברות הפורטפוליו שלנו בחו"ל. עד היום, כל החברות בהן השקענו הרוויחו מרשת צומחת זו, בעיקר לשם איתור שותפים בינלאומיים ולקוחות ראשונים. אנו נרגשים מההזדמנויות בהן הקרן החדשה תאפשר לנו להשקיע. בנוסף, העובדה שהרוב המוחלט של משקיעינו מקרן 1 השקיעו שוב בקרן 2 מעידה על הביטחון הרב בגישה שלנו, וכן על רצונם של רבים מהיזמים בהם תמכנו בעבר להיות משקיעים שלנו".

Hetz Ventures נסמכת על השקעות מבוססות תזה Top-down analysis, ומבצעת מחקרי עומק לניתוח שוק.  כמו כן, Hetz Ventures היא לרוב המובילה את סבב גיוס הסיד בחברות. מהפגישה הראשונה עם המייסד ועד להשקעה בחברה, נדרשים לקרן כארבעה שבועות ואף פחות, בהם מוצגות הבעיה וההזדמנות בשוק, ובהמשך לכך, מנתחים את הפתרון, התחרות ואת הלקוחות הפוטנציאליים, באמצעות תהליך יסודי ושקוף.

Hetz Ventures כבר השקיעה בשתי חברות באמצעות קרן 2. קרן 1 השקיעה ב- 10 חברות, כולל Trigo, ספקית בינה מאלכותית וטכנולוגיה מבוססת ראייה ממוחשבת, אשר מאפשרת חוויית קניה חלקה ללא מעבר בקופות; Granulate, אשר מבצעת אופטימיזציה של תשתיות ענן ועומסי עבודה לשיפור ביצועים בזמן אמת; Codota, סטארט-אפ אשר מפתח מערכת השלמה אוטומטית (autocomplete) לכתיבת קוד במגוון שפות תכנות דוגמת  Python, C, HTML, ג'אווה, סקאלה, קוטלין וג'אווה סקריפט; ו- Anima, אשר מאפשרת אוטומציה של עיצוב מבוסס Sketch, XD או Figma וייצוא למגוון שפות תכנות דוגמת Sketch ו-HTML. הפורטפוליו של Hetz Ventures כולל גם את החברות: Jones, MarketBeyond, DeepChecks, Infinipoint ו-Acumen.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית