מערכת נשק הלייזר של בואינג הגנה בהצלחה על שיירה מפני כטב"מים

במהלך התרגיל העבירה מערכת ה-CLWS סרטי וידיאו חיים ונתונים על האיומים, וכן נתונים על  השיירה, למפעילים בבסיס חיל האוויר אנדרוס, מרילנד

http://www.boeing.com/features/2020/09/boeing-showcases-compact-laser-in-air-force-future-battlefield-exercise.page

חברת בואינג הודיעה כי מערכת תותח הלייזר הנייד החדש שלה, הידועה בכינויו מערכת נשק לייזר קומפקטית (CLWS), נבדקה בהצלחה בתחילת חודש ספטמבר בבסיס חיל האוויר האמריקאי נליס בנבאדה. במהלך מבחן שטח של מערכת ניהול הקרב המתקדמת (ABMS), מערכת ה-CLWS הגנה בהצלחה על שיירת כוחות מפני כטב"מים כשהיא מותקנת על גבי רכב משימה קטן.

על פי החברה, מערכת נשק הלייזר הקומפקטית של בואינג (CLWS) - שפותחה על מנת לספק יכולות הגנה אווירית מדויקות וחסכוניות עבור לוחמים נגד כטב"מים - היא אחת הדוגמאות האחרונות לטכנולוגיה חדשה שחיל האוויר האמריקני רואה בהן חלק אינטגרלי משדה הקרב המקושר של העתיד הלא כל כך רחוק.

מערכת ABMS היא ישום התפיסה של חיל האוויר האמריקאי לפעולות משותפות בכל התחומים - העתיד של שיתוף נתונים משולב בין כל זרועות הצבא בארה"ב תחומי האוויר, היבשה, הים, החלל והסייבר. לאחר הטמעתה, המערכת תאפשר לכל דבר, החל ממערכות אוטונומיות וכלי טיס מוטסים וכלה בכלי רכב קרקעיים וכוחות לחלוק מידע באמצעות רשת מבוססת-ענן כדי לזהות ולהגיב לאיומים במהירות וביעילות רבה יותר.

"בתרחיש עתידי, יכולת אנרגיה ישירה משולבת ורשתית - כפי שהוכח בתרגיל זה על ידי CLWS - תספק למפעילים מידע חיוני ואמצעי להגיב לאיומים במהירות גבוהה יותר", אמר רון דאוק, מנהל תוכנית מערכות הלייזר ומערכות אלקטרו-אופטיות בחברת בואינג.

במהלך התרגיל העבירה מערכת ה-CLWS סרטי וידיאו חיים ונתונים על האיומים, וכן נתונים על  השיירה, למפעילים בבסיס חיל האוויר אנדרוס, מרילנד - וסיפקו להם גם מודעות מצבית בזמן-אמת וגם יכולות הפעלה מרחוק. במהלך התרחיש קיבלה מערכת CLWS אותות על מטרה דרך הרשת והפילה כטב"מ מדומה.

"תרגיל מערכת ABMS הנו הוכחה נוספת ליכולות המוכנות ללחימה של בואינג", אמר רוברט גרין, מנהל נערכות ההגנה האווירית והטילים המשולבים בבואינג. "המפעילים בצבא מתפעלים בהצלחה רבה את  המערכות שלנו עם הכשרה מינימלית בלבד."

בחברה מציינים כי בואינג ממוקמת היטב לשמש כשותפה מרכזית בתעשייה של חיל האוויר באנרגיה מכוונת ובשדה הקרב העתידי. כחלק ממאמציו להאיץ את שילוב הטכנולוגיות החדשות לצורך יישום מערכת ABMS, חיל האוויר העניק לבואינג בחודש יוני האחרון חוזה פיתוח להתחרות על הזמנות בודדות עד שנת 2025.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית