עדני ההודית נכנסת שותפה של IWI במפעל נשקים בהודו

החברה קנתה 51 אחוזים משת"פ PLR בו IWI מחזיקה 49 אחוזים. המטרה: מכרזי נשק קל ומקלעים לצבא ההודי 

עדני ההודית נכנסת שותפה של IWI במפעל נשקים בהודו

באדיבות IWI

חברת Adani Land Defense Systems and Technologies, חברת בת של Adani Enterprises, רכשה 51% ממניות עסקי הנשק הקל של מערכות PLR מבוססת בGwalior בעסקת מזומן. PLR מערכות מייצרת מקלעים, קרבינים וכלי נשק אחרים לשווקים מקומיים ויצואיים. היא הוקמה בשנת 2013 ומספקת ציוד הגנה בתוצרת מקומית לכוחות המזוינים. IWI מחזיקה 49% ממניות החברה.

"זהו תהליך שהתחלנו בשנה שעברה והתעכב בגלל הקורונה. ADANI הינו קונצרן של עשרות אלפי עובדים בהודו. רק לפני שבועיים ADANI רכשו את פעילות נמל התעופה מומבאי. יש להם מכרות, נמלים, דיפנס ועוד. הכניסה של ADANI לשותפות מתחברת בנוסף למדיניות Make in India של ממשלת הודו שהתחזקה מאוד בחודשים האחרונים. עבורנו, שותפות זו תחזק את הפעילות של IWI בהודו באמצעות חברת הבת שלנו בהודו -  PLR ובכך תבטיח תעסוקה לעובדים רבים הן בישראל והן בהודו", מסביר שלומי סבג, מנכ"ל IWI, בראיון לאתר ישראל דיפנס.

אזכיר כי IWI הקימה פעילות בהודו במטרה לזכות במכרזים. ישנו מכרז המשך גדול למקלעים שהתעכב קצת בגלל הקורונה. זהו מכרז המשך לזכייה של IWI במכרז קודם של 16500 'נגבים'. בנוסף, ישנם בהודו כ1.2 מיליארד חיילים ומליון שוטרים שצריכים נשק קל. המשמעות היא שצפויים מספר מכרזים נוספים בעתיד לנק"ל ומקלעים. עבור IWI מדובר בפוטנציאל אדיר. 

לאחרונה הודו רכשה מהרוסים נשק קל, כך שחברת IWI אינה משחקת לבד בהודו, והשותפות עם עדני צפויה לתת לה יתרון בגלל הנוכחות והקשרים של עדני בממשל ההודי. עוד נקודה היא הייצור בהודו. בגלל הקורונה, והמשבר הפיננסי שנוצר, ראש ממשלת הודו שם דגש על ייצור בהודו. יותר ממה שהיה בעבר. המשמעות היא שבכל מכרז עתידי במדינה חלק ניכר מהייצור יצטרך להיות מקומי. זו המטרה של חברת PLR. לאפשר ייצור משותף בהודו וישראל של מקלעים ונק"ל.

בהקשר הייצוא, עולה השאלה עם החבירה לעדני פותחת לIWI שווקים נוספים באסיה על בסיס הקשרים של עדני. ובכן, בחברה לא מתייחסים לוקטור זה , ואומרים שהמיקוד כרגע הוא בשוק ההודי. בהקשר מכרז ההמשך למקלעים, הצפי הוא לדעת מי הזוכה במהלך השנה הקרובה.