ההרמס 900 הוצג לסוכנות הגנת החופים והים הבריטית

במהלך ההדגמות שנערכו בחוף המערבי של ויילס בשבועיים הראשונים של חודש ספטמבר, הצליח כטב"מ הרמס 900 לבצע משימות מתקדמות שמעבר לקו הראייה

https://elbitsystems.com/pr-new/elbit-systems-uk-demonstrates-hermes-900-maritime-search-rescue-flights-for-the-maritime-and-coastguard-agency/

חברת אלביט מערכות השלימה לאחרונה בהצלחה סדרת הדגמות של כטב"מ Hermes 900 מתוצרתה עבור סוכנות הגנת החופים והים הבריטית (MCA). לדברי החברה, סדרת ההדגמות נועדה לבחון את יכולות השימוש ב-כטב"מ לצורך שיפור יכולות החיפוש וההצלה והשימוש ביכולות בלתי מאוישות לטווח-ארוך במרחב האווירי האזרחי.

במהלך ההדגמות שנערכו בחוף המערבי של ויילס בשבועיים הראשונים של חודש ספטמבר, הצליח כטב"מ הרמס 900 לבצע משימות מתקדמות שמעבר לקו הראייה (BLOS) במרחבים אוויריים בלתי מפוקחים ובלתי מבוקרים, בהתאמה מלאה לדרישות רשות התעופה האזרחית בבריטניה (CAA). הצלחתם של ניסויים אלה מהווה צעד משמעותי קדימה בשיפור יכולות ה-MCA שכן מטרתם היא לשפר את היעילות והנצילות של פעולות החיפוש וההצלה של הסוכנות תוך צמצום הסיכון לאנשיה בשטח.

החברה מציינת כי היא משתפת פעולה באופן הדוק עם רשות התעופה האזרחית הבריטית ונעזרת בחברות בריטיות נוספות, כולל קבוצת אינזפייר (Inzpire) וקבוצת אוויישן סיסטמס (Aviation Systems). מרטין פאסט, מנכ"ל אלביט מערכות בריטניה אומר: "אנו שמחים שהזדמן לנו להציג את יכולות החיפוש וההצלה המשופרות שלנו ל-MCA השבוע. הרמס 900 מצויד בצורה מושלמת כדי להתמודד עם צרכי הסוכנות ואנו גאים להיות מסוגלים לתמוך בהם כאשר הם ממשיכים בעבודתם החיונית ומצילת החיים. "

בתצוגה האחרונה, כטב"מ הרמס 900, המצויד במכ"ם יחודי לחילוץ והצלה, מערכת זיהוי אוטומטית (AIS), מערכת אלקטרו-אופטית / אינפרה-אדום (EO/IR), מערכת חירום לאיתור באמצעות קרן רדיו (EPIRB) ותקשורת לווינית מלאה, ביצע מגוון רחב של משימות שדימו חילוצים על קו חוף הים, חילוצים אוויריים בתנאים מסוכנים וחילוץ ספינות השטות למרחקים ארוכים  מעבר לקוי הגבול האוויריים הבינלאומיים.

בחברה מזכירים כי עם מוטת כנפיים של 15 מטר ובמשקל 1.2 טון, כטב"מי הרמס 900 כבר פרוסים אצל יותר מתריסר לקוחות מתקדמים ברחבי העולם ומספקים יכולות חיפוש, הצלה וסיור. החברה מציעה יכולות מוגדלות של הצלת חיים בתצורת הסיור הימי של כטב"מ הרמס 900 שזה לאחרונה הושק, עם רפסודות הצלה מנופחות לאיתור, זיהוי והצלת חיי ניצולים בים. כטב"מ  בתצורה כזו כבר סופק ללקוח בלתח מזוהה בדרום מזרח אסיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית