טיסת הבכורה לאבו דאבי כללה מטוס אל על עם מערכת C-MUSIC

מערכת C-MUSIC הינה מערכת דירקם מבוססת לייזר שפותחה על ידי אלביט מערכות 

https://www.iaf.org.il/4401-41241-he/IAF.aspx

כשמטוס בואינג B737 של חברת אל על המריא לטיסה המסחרית הראשונה לאיחוד האמירויות ניתן היה להבחין מתחת לגחון המטוס בפוד קטן ושמו C-MUSIC, מערכת הגנה אווירית על מטוסים אזרחיים מפני איום טילים.

כך מתאר כתב האתר לענייני תעופה AEROTIME המנתח את המערכות החדישות שפותחו כדי להגן על מטוסים אזרחיים מפני טילים מחפשי חום. הוא מסביר כי המהפכה בתחום זה התרחשה בשנת 2002 כאשר אנשי אל קאידה שיגרו שני טילים אל מטוס בואינג 757 של חברת ארקיע בנמל התעופה של מומבסה, קניה. שני הטילים החטיאו וממשלות, בעיקר בישראל, מיהרו להחליט ולפתח אמצעי נגד.

מאז הופיעו בזירות טילים מחפשי חום צויידו מטוסים צבאיים בנורים שאותם משגרים כאשר מזוהה תקיפת טילים. כך 'מבלבלים' את הטיל התוקף. מערכות כאלו הותקו בעבר במטוסי אל על, ארקיע וישראייר. אך התברר שיש סכנה בפיזור נורים מעל שדה תעופה הומה אדם או מעל אזור מאוכלס, ולכן אסרו כמה נמלי תעופה באירופה על נחיתת מטוסים שנשאו מערכות כאלו.

חברת אלביט מערכות פיתחה את מערכת ההגנה C-MUSIC שנמצאת בשימוש בכמה חילות אוויר וחברות תעופה, וזו מערכת DIRCM (אמצעי נגד) המתאימה למטוסים אזרחיים. חיישנים מגלים טיל תוקף באמצעות חתימת החום שלו, המערכת מתריעה בפני צוות המטוס על האיום ומכוונת אוטומטית מתקן לייזר ואינפרה אדום לעבר הטיל התוקף, הלייזר משבש את הרש"ק מחפש החום, מסיט את הטיל ממסלולו ומרחיק אותו מהמטוס. מחיר יחידה אחת של מערכת C-MUSIC הוא כמיליון דולר. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית