הסתיים קורס חובלים מחזור 141

הקורס נמשך למעלה משנתיים וכולל הכשרה לתפקיד הקצין הלוחם בים ולימודי תואר אקדמאי באוניברסיטת חיפה

הסתיים קורס חובלים מחזור 141

מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. צילום: דובר צה"ל

השבוע התקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 141 ברחבת שייטת ספינות הטילים בבסיס חיפה. הטקס נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר, מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים. 
קורס חובלים הינו קורס קצינים התנדבותי ויוקרתי המכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השיט המתקדמים: ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות.
 
הקורס נמשך למעלה משנתיים וכולל הכשרה לתפקיד הקצין הלוחם בים ולימודי תואר אקדמאי באוניברסיטת חיפה. בטקס נחשפו עבור הצוערים סיכת קצין הים ודרגת הסגן. מדברי סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר: ״אתם ניצבים היום במעמד מרגש, המהווה אבן דרך מרכזית בדרככם כמפקדים. מחד, נקודת הסיום של מסע ארוך ומפרך בן למעלה משנתיים ומאידך, זוהי נקודת זינוק שלכם אל דרככם החדשה בזרוע הים הישראלית. מאז ועד היום התווך הימי הופך להיות נכסי יותר ויותר עבור מדינת ישראל ועל כן גם משימת ההגנה הופכת למורכבת יותר ומזמנת אתגרים חדשים. זרוע הים הינה מוביל מבצעי ומרכיב מרכזי בתוכנית הרב שנתית 'תנופה'.

"הזרוע ממשיכה ותמשיך להתעצם בעשור הקרוב. מעכשיו, משימה זו תופקד גם בידכם- חובלים יקרים. אתם נבחרת האיכות של עם ישראל, צלחתם קורס מהתובעניים והמאתגרים בצה״ל. אתם בראש החץ של העשייה המבצעית ותוטל עליכם אחריות עצומה. ההגנה, ביצור היכולת ההתקפית של צה״ל והמוכנות למערכה הבאה שבה יהיה עלינו לנצח את אויבנו בכל הממדים והזירות, ובכלל הממד הימי- באחריותכם.

"החודשים האחרונים התמודדנו עם האתגרים בכל הזירות. צה״ל מונע פעם אחר פעם את ניסיונותיהם הרבים של אויבינו לפגוע בביטחון ישראל בזכות הפעילות המבצעית, ההגנה השוטפת וחלק בלתי נפרד מכך, בזכות פעילותה הענפה של זרוע הים. חובלים יקרים, היום עיני כולנו נשואות אליכם בגאווה, אך מעתה כשתפליגו למשימותיכם יהיו אלה עיני פקודיכם. אין לי ספק שאתם מוכנים ונכונים לכך״.
 
מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט: "ערב זה מקפל בתוכו עשרים ושמונה חודשים ארוכים של מאמץ יוצא דופן, עמידה מוצלחת באתגרים מורכבים, בסדרה ארוכה של מבחנים, במגוון של התנסויות והסמכות. אתם צלחתם את אחד הקורסים הקשים ביותר בצבא ההגנה לישראל- ודאי בזרוע הים. אנו בעיצומם של ימים מורכבים, מאתגרים, ימים בהם רבה אי הודאות לצד מצב חרום ביטחוני, אך יש בידינו את המיומנויות המאפשרות לנו להתאים עצמינו כמעט לכל מצב, להסתגל לכל שינוי, ואף ליזום תהליכים המעצבים את מציאות חיינו הביטחונית במדינת ישראל.

"זרוע הים חצבה בשנים האחרונות עמדות מפתח אסטרטגיות במערכה חיונית זו- אנו פועלים במרחב בו רב הנסתר על הגלוי, זו עוצמתנו והייחודיות של הזרוע. אתם מקבלים לידכם אוסף עצום של חיילים וחיילות- והם החשובים באמת. מלאכת הפיקוד היא ראשית לכל מלאכה. החל מיום המחר- אתם תהוו את שדרת הפיקוד הצעירה על גבי כלי השייט המבצעיים של הזרוע. אני סמוך ובטוח כי גודל האתגר ברור לכם, אני סמוך ובטוח כי פועלכם יכביר תקווה לכלל בית ישראל. צאו, הפליגו, נצחו ושובו בשלום אל נמל הבית".

אולי יעניין אותך גם