הטרקטורון החדש של מד"א

במד"א הוחלט לשלב את טרקטורונים החדשים בפעילות המבצעית במטרה להקל על הגעת צוותים לאירועי חירום בתנאי שטח מורכבים

הטרקטורון החדש של מד"א

צילום: מד"א

השבוע התקיימה השתלמות נהיגה מבצעית ראשונה מסוגה על הטרקטורון החדש של מד"א, ל-16 חובשים ופראמדיקים ממרחבים ירקון ולכיש של מד"א. ההשתלמות התקיימה ביער בן שמן וכללה תדריך בטיחות ותרגול נהיגה בשטח משתנה והפעלת הטרקטורון שכולל מתקן מיוחד לנשיאת פצועים. 

במד"א הוחלט לשלב את טרקטורונים החדשים בפעילות המבצעית במטרה להקל על הגעת צוותים לאירועי חירום בתנאי שטח מורכבים ותנאי עבירות קשים. מדובר על טרקטורון של חברת can-am מדגם traxter  שהותאם ואובזר במיוחד עבור צרכי מד"א באורות אדומים, סירנה וציוד מיוחד אליו מתחברת האלונקה. בשלב זה נכנסו לפעילות במד"א שני טרקטורונים חדישים - האחד מוצב בתחנת מד"א בהרצליה והשני בתחנת מד"א באשדוד במטרה לתת בעיקר מענה ברצועת החוף באזורים הללו. 

במסגרת ההכשרה, שאותה העביר בצלצל אברהם, קצין הבטיחות בתעבורה הארצי במד"א הועברו לנהגים דגשים מקצועיים לנהגה מבצעית, במטרה שיוכלו להגיע בצורה מקצועית, מהירה ובטוחה אל החולה או הפצוע ולחלץ אותו מהשטח תוך כדי טיפול רפואי תחת תנאי דרך משתנים ובמקומות בהם קיים קושי בהגעה.

החובשים הרכובים על הטרקטורונים יעניקו טיפול חירום תוך כדי פינוי וחילוץ הפצוע מהשטח לאמבולנס או ניידת טיפול של מד"א שתפנה אותו להמשך טיפול בבית החולים. ההכשרה השבוע התקיימה בצירי תנועה חוליים, סלעים, הררים, עליות תלולות וירידות תלולות וכללה שימוש באמצעי חילוץ ודרכי פינוי במקומות מורכבים בהם אין צירי תנועה מוגדרים וסלולים.

סמנכ"ל מבצעים במד"א, גיל מושקוביץ: "מד"א מכניס לשימוש טרקטורונים ומכשיר נהגים על מנת לאפשר הגעה מהירה, וגם בטוחה, לכל חולה או פצוע שזקוק לנו בכל תוואי שטח. אנו מקפידים על כך שבנוסף לשמירה על רמת מקצועיות רפואית גבוהה גם רמת הנהיגה של כל חברי יחידת הטרקטורונים של מד"א תהיה הגבוהה ביותר ועל כן אנו משקיעים רבות בהכשרתם".