הטענה המוזרה של סלקום: פרטנר גונבת לנו שיחות

סלקום טוענת שפרטנר גונבת לה שיחות כבר חמש שנים בהונאה מתוחכמת. בפרטנר שוללים את הטענה ומגדירים אותה מופרכת

bigstock

"בבדיקה שערכה סלקום התברר לה כי ברשת פרטנר תקשורת בע"מ קיימים עשרות אלפי קווים המשמשים שלא כדין לצורך אספקת שירותי פרימיום בתעריף רגיל ו/או ליצירת שיחות פיקטיביות שכל תכליתן יצירת חיובי קישור גומלין", טוענים בסלקום. על פי פרסום בגלובס, "ככל הנראה מדובר בקווי תוכן לחברה החרדית שהביאו למיליוני דקות שיחה." 

על פי הטענה, החל מאוגוסט 2015 בוצעו לכ- 22,000 קווים ברשת פרטנר (הם הקווים המפרים), למעלה מ -160 מיליון דקות בגינם שולמו ע"י סלקום לפרטנר דמי קישור גומלין בסכום של כ- 10 מליוני ש"ח. השיחות מרשת סלקום נעשו ברוב המקרים מחייגנים אוטומטיים או קווים שפעילותם הייתה יצירת שיחות לאותם יעדים. 

מה דורשת סלקום? ובכן, את כל ה-10 מליוני ש"ח חזרה וגילוי נאות של פרטנר לגבי קווים נוספים שרכשה ברשת סלקום. כמו גם, סלקום לא תשלם לפרטנר דמי קישוריות עבור הקווים המדוברים בעתיד ולכל קו טלפון אחר שיכלל באותה משפחה של קווים מפרים לכאורה. 

הטענה של סלקום , ככל הנראה, נתמכת במחקר טכני כיצד פרטנר עשתה זאת. בסלקום לא רוצים לגלות את המתווה הטכנולוגי של ההונאה לכאורה. אולם, ניתן להעריך כי על מנת להצליח ליישם פעולה כמתואר בטענה של סלקום יש לעשות מספר צעדים. ראשית, פרטנר צריכה לרכוש את הקווים מסלקום באמצעות חברת קש כלשהי על מנת שסלקום לא תדע שאלו קווים של פרטנר (הרי על פי הטענה מדובר בהונאה לכאורה ולא בפעולה שקופה מצד פרטנר). 

לאחר מכן, את המספרים הללו יש להגדיר בחייגני תוכנה אוטומטיים שיחייגו ליעד כלשהו. אם אכן מדובר ביעד הקשור לחברה החרדית, ניתן להעריך כי מדובר בשירותי תוכן המספקים הרצאות או שיעורים לקהל דתי בטלפון. אלו שירותי פרמיום. בשלב השלישי, לאחר שהוקם המתווה של קווים של סלקום המתקשרים לספקי תוכן לציבור הדתי, צריך לחבר את הציבור הדתי שיצרוך אותו. את זה ניתן לעשות באמצעות שיחות וועידה רבות משתתפים המקשרות בין הצרכנים בבתים, לספק התוכן, על בסיס אותם קווים של סלקום. 

אזכיר כי זהו תרחיש טכני היפותטי המאפשר הונאה מהסוג המתואר בטענה של סלקום. כאמור, סלקום לא חושפת את המתווה שהתגלה בחקירה שלה. פרטנר מצידה לא מתייחסת לטענות ואומרת כי הן מופרכות. 

אם פלוני יפעיל את ההיגיון הפשוט, הוא ילך לאתר הבורסה. שם הוא יראה כי פרטנר מגלגלת ברבעון מעל 700 מליוני ש"ח. החברה שווה בבורסה מעל שני מיליארדי ש"ח. לפי הטענה של סלקום, חברת פרטנר, בורסאית, עשתה את כל המאמץ הזה ולקחה סיכון לתביעה פלילית בשביל שני מליוני ש"ח בשנה (על פי הטענה של סלקום ההונאה נמשכה חמש שנים). 

אמנם המקרה טרם הגיע לבית משפט, אולם יהיה זה מפתיע לגלות שאכן חברת סלולר בורסאית בישראל נוקטת במהלך פלילי בשביל סכום שלא 'מדגדג' את המחזור העסקי השנתי שלה. אין ספק כי מדובר באחד המקרים המוזרים שצצו בשנים האחרונות בשוק הסלולר הישראלי. 

במשרד התקשורת יושבים בשלב זה על הגדר ומחכים , כנראה, לראות האם סלקום תלך לבית משפט בנושא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית